Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut hvor mye bilen er verdt?

Kiro

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen min fikk dødsdommen i dag og ble ikke eu godkjent. Hvordan kan jeg gå frem for å finne ut hvor mye jeg kan få for den? Vet ikke hvor mye reparasjonene kommer på, men frykter det verste, så må skaffe meg en ny bil fortløpende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får 3000 i vrakpant for bilen, og en del mer om du legger innsats i å selge den i deler.
Eller du kan selge bilen som delebil.

Den nye eu-godkjenningen er streng og vil snu bruktmarkedet på hodet.

Hva du får for bilen er umulig å forutsi, men jeg ville sagt takst på den var vrakpanten.

Denne bilen tror jeg vil gå for 15-20,000 kr, og den er EU-godkjent i nesten 1,5år til. Hvis en kjøper ser på den bilen, og så ser på mangellappen din og regner ut hva det vil koste å reparere bilen, hvor lavt ned i pris må du for å få solgt den?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61072933&searchclickthrough=true

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Diesel eller bensin? Mye utstyr? Fulgt servicer?

Delene til reperasjonene er ikke sånn fryktelig dyre, det som koster er evt å få det gjort.

Selger du den som rep objekt vil jeg tro du får 5-8k for den, kanskje litt mere om den er usedvanlig bra ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søk på Finn.no etter tilsvarende biler, trekke så ifra verkstedprisen som det koster og utbedre feilene som gjør at den ikke blir EU-godkjent..

Da må du gi bort bilen og gi "kjøper" penger som mellomlegg i tillegg.

Dette er i praksis en bil for en som skal skru på den i garasjen eller for en som trenger delebil.

Lenke til kommentar

Søk på Finn.no etter tilsvarende biler, trekke så ifra verkstedprisen som det koster og utbedre feilene som gjør at den ikke blir EU-godkjent..

Da må du gi bort bilen og gi "kjøper" penger som mellomlegg i tillegg.

Dette er i praksis en bil for en som skal skru på den i garasjen eller for en som trenger delebil.

Vel noen legger tid og arbeid inn i bilen selv, men poenget er vel at bilen er verdiløs for alle som ikke kan å skru litt på bil selv.. Og i verdiløs mener jeg selvfølgelig vrakpant..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Hjullager ca 550. Katalysator 500 - 1000 om man kjøper universal (må sveises inn da).

Bærekule 200? Bremserør 100-200? Fester til tanken 500?

Vil tippe det tar ihvertfall 5 timer å få det gjort på verksted, da er det medregnet litt klundring.

Er servicehefte fulgt (dvs 2x regremsskift som er det viktigste) og bilen er i bra stand ellers står jeg på det jeg sa før her, 5-8k vil jeg tro er reell salgspris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Blir fort dyrt å lappe på gammel bil: Hadde feil på hjullager foran og bremserør bak på gamlebilen. Måtte bytte hele navet foran, kostet ca 3000. Bytte av bremserør kostet ca 6000. Hadde nylig byttet plugger og coilpakke (ca kr 4000) og begge caliperne foran (ca 4000?), like etterpå gikk vannpumpen, og reg rem ble byttet samtidig, ca kr 6000. Vært noe annet smårep også, så nå er den påkostet godt over 20.000 på et år. Alle priser er på verksted, med deler og mva. Burde nok heller vraket den.

Lenke til kommentar

Det du også må tenke på er hvorfor skal en hobby-mekaniker bruke tiden sin på akkurat den bilen?

Har inntrykk av at folk som mekker på bil gjerne velger utgangspunkt med et mer unikt utseende.

Det er nok noe sant i det, jeg tviler på at Peugeot 206 er det som er mest gromt for en hobbymekaniker...

Franske biler har forøvrig rykte på seg for å være knotete å skru på.

Lenke til kommentar

206 er forsåvidt greit å skru på, 406 det som minner desidert mest om tysk bil hva gjelder skruing, men etterkommere som 307, 308, 407 og 508 er fjernt fra kos..

Crossovere, burde de droppa i sin helhet :)

Til TS: Er du litt nevenyttig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...