Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

takk for at du er jordnær, og ja, sånn oppfatter jeg også det "talentet"

Husker en yngre mann som på de fleste områder av det vi kaller vanlig liv, ikke taklet selv de enkleste oppgavene uten assistanse av ett eller annet slag. Tilfeldigvis ble han spurt om han ville være stallgutt for en hesteoppdretter i nærheten. Og jeg kjørte den unge helt ukyndige mannen dit, og hadde bare litt vondt i maven for hvordan dette kunne gå .. kort sagt, var gutten ganske uberegnelig, og når man er i nærheten av såpass store dyr, så er ikke det bestandig så lurt .. 

Men han viste ingen som helst tvil, hadde aldri hatt med hester å gjøre, men gikk bare rett bort til nærmeste hest og "tok kommando"

Etterpå fikk vi treffe oppdretteren, og hun ble ganske forbauset når hun hørte hva som hadde foregått, fordi den hesten det gjaldt var nokså farlig, og skulle helst ikke behandles av andre en oppdretter selv. Hun mente at gutten hadde ett utviklet talent for å kommunisere med dyr, noe han forøvrig ikke hadde når det gjaldt kommunikasjon med folk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fant endelig ett "bjørneprogram", jeg så for 6 mnd siden. Sjekk fra ca 13.25, og se noe helt vanlig ..

nb! men for de som for det meste forholder seg til dyr etter at de har blitt pakket i plast og satt i kjøledisplay, kan nok dette virke mirakuløst

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok, det tok deg mindre enn 10 minutter å se en video på ca 59 minutter ..

Hvis du ikke har bedre å komme med enn tafatt surr, kan du jo la andre få være i fred ..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En mann som jager isbjørn med en stokk..

Det eneste dette viser et at han har store baller. Og at isbjørner kan skremmes vekk med en stor stokk.

Og der var det en til som ser vanvittig kjapt ..., fikk du med deg at den typen adferd kan læres av hvem som helst, eller fikk du det ikke med deg?

Har du i det hele tatt lest hva tråden handler om, og i så fall, hva betyr ditt "innspill"?

Lenke til kommentar

Ok, det tok deg mindre enn 10 minutter å se en video på ca 59 minutter ..

Hvis du ikke har bedre å komme med enn tafatt surr, kan du jo la andre få være i fred ..

Du pekte på en bestemt sekvens i filmen og du fikk svar. Ikke klag på andre når det er du selv som poengterer et punkt og får svar. Kanskje heller ordlegg deg bedre neste gang?

Du kan jo se på nett xxx filmer om både ulv og bjørn der folk lever og er tett på dyrene. Det er ikke noe nytt at man kan ha et samspill mennesker/dyr/dyr på tvers av instinktene og 'det vanlige' man forbinder med disse relasjonene.

Som f.eks katt og hund går flott overens.

Kjenner noen med 2 hunder og ei katt .... eller retter sagt to hunder. For det gikk bra i flere år og de lekte og koste seg sammen - før en dag at instinktet tok over og hundene rev katten i to.

Du kan jo se på f.eks Timothy Treadwell - Det kan gå bra, men man leker med ilden.

Forøvrig er min eldste sønn veldig god med dyr - han har ett eller annet dyr liker, for de søker han opp, selv dyr som sjeldent søker opp andre mennesker. Han har en ro og 'aura' som dyrene tydeligvis liker. (også de med adferdsutfordringer)

Så det at enkelte har en egen evne sammen med dyr er jeg ikke i tvil om - det blir som oss mennesker - noen bare liker man nesten uten at man har møtt de (eller motsatt). Men fra det og til ditt eksempel med dyr som har adfersutfordringer, kun kort stund sammen med de, for så at disse utfordringene er borte - uten videre .... ja, det hører du selv er drøm - Da er det eventuelt noe som ikke kommer fram i dokumentaren.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men fra det og til ditt eksempel med dyr som har adfersutfordringer, kun kort stund sammen med de, for så at disse utfordringene er borte - uten videre .... ja, det hører du selv er drøm - Da er det eventuelt noe som ikke kommer fram i dokumentaren. 

Javel, så alt avhenger av at jeg tilfeldigvis så ett fjernsynsprogram som du tilfeldigvis ikke har sett, og at min hypotese ikke kan stemme, fordi dette vet du uten å ha sett programmet, samt at du gjør ditt beste i hver post for å få noe "mystisk" ut av det jeg kaller helt vanlig.

Har du noen gang hørt om folk som kan korrigeres med å si noe spesielt smart som treffer spesielt godt, og som skaper endring med en gang? Eller ligger det også på ett veldig mystisk plan for deg?

ja, det hører du selv er drøm

Hersketeknikken din er velkjent, pass deg så ikke jeg plutselig får lyst til å sende den tilbake som en bomerang

Lenke til kommentar

Javel, så alt avhenger av at jeg tilfeldigvis så ett fjernsynsprogram som du tilfeldigvis ikke har sett, og at min hypotese ikke kan stemme, fordi dette vet du uten å ha sett programmet, samt at du gjør ditt beste i hver post for å få noe "mystisk" ut av det jeg kaller helt vanlig.

Har du noen gang hørt om folk som kan korrigeres med å si noe spesielt smart som treffer spesielt godt, og som skaper endring med en gang? Eller ligger det også på ett veldig mystisk plan for deg?

Spesielt smart? La oss se hva du skrev:

Klart det stemmer, og det gikk en dokumentar på nrk for en stund siden, hvor noen sånne typer fikk forsøke seg på endel "gærne bikkjer", og spesielt en av disse var bemerkelsesverdig effektiv. Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk. Samme hund var oppgitt av hele det profesjonelle behandlingsapparatet.

Jaha ... spesielt smart ... hvor?

Enten har du ikke skrevet alt som er av betydning for denne magiske endringen, og/eller dokumentaren har ikke vist alt. Jeg lot tvilen komme deg til gode på siste innlegg og 'tok' dokumentaren. Men da er det altså hersketeknikk i følge deg. Kom med noe vettugt, for dette er ikke noe vanlig (ifølge deg) - Har det vært vanlig, så hadde vi ikke hatt 'profesjonelle', da har vi kun hatt magikere.

Hersketeknikken din er velkjent, pass deg så ikke jeg plutselig får lyst til å sende den tilbake som en bomerang

Hersketeknikk ... les hva du selv har skrevet. Nå svarer/kommenterer du ikke et godt skrevet innlegg, men kommer med alt annet for å fokusere på alt annet enn saken. Ikke uvanlig å prøve å vri dårlig dokumentert og dårlig sak med lite argumenter, til å fokusere på alt annet en saken. Du mister bare ennå mer troverdighet for en sak som egentlig er interessant. (som jeg også var inne på i forrige innlegg)

Lenke til kommentar

Bare jeg som kommenterer, men det er mange som ikke tror på magi når det gjelder dyr - to forskjellige ting.

Selv CM klarer ikke det du hevder skjedde, han som liksom er gudfaren når det gjelder hunde-hvisking.
Til nå har det vært kun i dine tanker (0 dokumentasjon) denne saken liksom har løst seg, så ja, det er like greit at den får ligge der istedet for å komme med tomme ord på et forum.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg innser mine feil og bøyer hodet i ydmyk beundring for din opphøyethet.

Visste så klart ikke at du hadde kontakt med gjeldende gudfar på områder. Dette må jeg nå huske!

Lenke til kommentar

Søk opp hersketeknikk - så enkelt.
Boomerang var at du fikk den i fjeset selv nå - det du hevder andre holder på med - uten å vite hva det betyr engang.

Som at du sa takk for deg ... x antall innlegg siden. Kanskje det fungerer hvis vi istedet for "heldigvis", sier, <Takk 'gud'> - Da fungerer det sikkert, for vi tror jo på mirakler ... så får du et poeng i at noen mirakler jo skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er ikke helt god .. I denne tråden har jeg konsekvent sagt at det IKKE ligger mystikk bak slike fenomener, men rett og slett folk som vet mye bedre enn andre om kommunisering med dyra. Du derimot har ikke gjort annet enn å forsøke å vri det til noe overnaturlig.

Spar meg for mer av tragedien!

Lenke til kommentar

Hmm ... leste du det jeg skrev om min eldste sønn? Overnaturlig?

Jeg har også sagt det er bra at man forsker og finner ut nye ting osv ... Som også sagt, jeg er åpen for at ting skjer uten at man nødvendigvis kan forklare hvorfor bestandig.

Det jeg har reagert på er det ene eksemplet ditt. Det jeg nettopp siterte. Jeg sa at det enten mangler info fra deg og/eller dokumentaren ikke tok med hele historien.

Du så jo dokumentaren, men du har ikke klart å si noe spesifikt om episoden, annet enn det jeg siterte fra deg. Det er høyst merkelig - ikke engang hva som var utfordringen med hunden kan jeg se at du har kommet med.

Tragedie ... ja, nettopp det det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...