Turtledove Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Jeg følte at dette passet best under kategori "Religion, filosofi og livssyn", ettersom jeg sitter med en sterk følelse av at dette handler om overtro, som stort sett alt annet i denne delen av forumet. Om en moderator finner en bedre plass for tråden, så er det bare å flytte den. Jeg overhørte nettopp at noen bestilte en telefonsamtale med en hestehvisker, eller hva det heter. En som hevder h*n kan snakke med hester, i alle fall. Jeg måtte jo spørre, for dette syntes jeg virket som en forferdelig dårlig idé. Jeg bryr meg jo om dem rundt meg, og ønsker ikke at de skal bli svindlet. Men joda, dette funker visst. Hundehvisking også. Hun hadde gjort dette så mange ganger, og en tredje person skyter inn at hun også hadde meget gode erfaringer med dette. What? Hallo? Akkurat nå føler jeg at jeg sitter ved siden av to gærninger. Er det en seriøs og ekte greie, eller er det på lik linje med klarsynte? Endret 21. juli 2015 av Turtledove Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Ikke undervurder hva hestene vet om deg, det samme gjelder hunder. Det behøver ikke ha noe med hviskingen å gjøre, men dyrene vet ting på sine egne måter. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Joda, det er greit, og jeg undervurderer ikke dyrene. Jeg føler bare at mine venner overvurderer hviskernes evner til å snakke med dyrene i den grad de påstår at de gjør. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hestevisking er nok bare bullshit. Vennene dine er naive, lettlurte, eller har et veldig stort ønske om å tro på dette tullet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 "Hestehvisker" er ikke akkurat noen beskyttet tittel, men brukes vel først og fremst om folk som forstår seg svært godt på dyrene de jobber med, og bruker dette til å hjelpe dyr og eier. Dette er det ikke i utgangspunktet noe muffens med. Dyretolk, derimot. Der har vi folk som påstår at de kan bistå med en språklig kommunikasjon mellom dyr og menneske, og det er sprøyt. Enda lenger ut på viddene har vi dem som driver med fjerntolking. Slå et nummer, betal tjue kroner i minuttet, og klarsynte Kåre kan fortelle deg at hunden din synes dere kunne gått litt mer på tur og at griseøre er godt. 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Fjerntolkning, ja! Det nevnte de. Det var det de skulle ha gjennom en telefonsamtale. 450 kroner skulle dama ha for det. Hun sa at hun ønsket et bilde av hesten, helst forfra med øynene mot kamera, helst uten rytter. Utover det ville hun ikke vite noen ting om hesten før samtalen, fordi hesten skulle ha muligheten til å fortelle sin egen historie. Dette er så far fetched for meg, at jeg sliter med å forholde meg seriøs til vennene mine. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 "Hestehvisker" er ikke akkurat noen beskyttet tittel, men brukes vel først og fremst om folk som forstår seg svært godt på dyrene de jobber med, og bruker dette til å hjelpe dyr og eier. Dette er det ikke i utgangspunktet noe muffens med. Dyretolk, derimot. Der har vi folk som påstår at de kan bistå med en språklig kommunikasjon mellom dyr og menneske, og det er sprøyt. Enda lenger ut på viddene har vi dem som driver med fjerntolking. Slå et nummer, betal tjue kroner i minuttet, og klarsynte Kåre kan fortelle deg at hunden din synes dere kunne gått litt mer på tur og at griseøre er godt. Aha. Det er mulig at jeg går litt i surr med begrepene her, men tolket det dithen at dette handlet om noe a lá "dyretolk", og ikke bare noen som var flink til å oppdra dyr og lignende. Dette er så far fetched for meg, at jeg sliter med å forholde meg seriøs til vennene mine. Det skjønner jeg godt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Her synes selv jeg at det er på sin plass å drive litt gjøn med vedkommende. Få tak i en person h*n ikke kjenner som kan utgi seg for å være denne dyretolken. Ring opp og se hvor langt dere kan dra det. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Haha, huff. Tja, jo, kanskje. Aner en mulighet til å tjene gode penger. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 "Hesten din føler en genetisk lengsel mot slettene i Afrika. Den sier at den hadde satt pris på om dere malte stalldøren zebrastripete". Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Er det noen som har tips for fremgangsmåte her? Jeg føler et visst ansvar overfor venninna mi. Hun blir svindlet, og jeg kan jo ikke bare stå og se på? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Finn et bilde av en ukjent hest på nett. Pass på å still spørsmål relatert til deres relasjon - om den liker seg i stallen deres(din), om den liker deg mm. Endret 21. juli 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvorfor er det alltid hvisking som gjelder? Hvorfor snakkes det ikke høyt? Er det fordi de da hadde blitt avslørt som de sjarlatanene de er? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Er det en seriøs og ekte greie, eller er det på lik linje med klarsynte? Klart det stemmer, og det gikk en dokumentar på nrk for en stund siden, hvor noen sånne typer fikk forsøke seg på endel "gærne bikkjer", og spesielt en av disse var bemerkelsesverdig effektiv. Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk. Samme hund var oppgitt av hele det profesjonelle behandlingsapparatet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvorfor er det alltid hvisking som gjelder? Hvorfor snakkes det ikke høyt? Er det fordi de da hadde blitt avslørt som de sjarlatanene de er? Noen dyr har evner og egenskaper som langt overstiger våre, eks 10 ganger bedre hørsel .. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Klart det stemmer, og det gikk en dokumentar på nrk for en stund siden, hvor noen sånne typer fikk forsøke seg på endel "gærne bikkjer", og spesielt en av disse var bemerkelsesverdig effektiv. Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk. Samme hund var oppgitt av hele det profesjonelle behandlingsapparatet. Haha, yeahh right Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hadde jeg giddet, så kunne jeg funnet frem linken, for det ligger vel i arkivet deres på nett. Men siden dette diskusjonforumet ikke er ment for læring, men heller for tidtrøyte, hopper jeg over det tiltaket Pussig at folk er sånn at de tror at nettopp de får med seg alt av info i denne verden, og at andre ikke har vett i det hele tatt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Fyren hadde vel et godt lag med hunder, da. Trenger ikke være noe magisk marthalouisisk med det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Stemmer, intet magisk, bare god peiling på dyr, og så klart god peiling på seg selv også. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hadde jeg giddet, så kunne jeg funnet frem linken, for det ligger vel i arkivet deres på nett. <<Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk>> Her må det i så fall være magi elns inn i bildet. Kort øyeblikk sammen med et dyr, så er dyret magisk fikset ... dream on Endret 21. juli 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå