dassloket Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hei. Er en gutt 20år 76kg 183cm høy Frokost: spiser grov skiver med ost og skinke eller kornflex Lunsj : spiser eg grov skiver med ost og skinke Middag: helt normal familie middag Kvelds: kylling og ris eller skive Noen som kan hjelpe meg med Ka proteinpulv eg bør bruker og om det er noe annet eg bør ha? Eller trenger ikkje det noe av dette? Eller må eg bare spise noe annet? Skal prøve og bygge muskler og bli litt markert noen tips og få? Takker for all hjelpe eg får Endret 21. juli 2015 av dassloket Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Helt normalt og fint kosthold det der, fortsett med det. Du trenger ikke proteinpulver eller noe annet. Målet du setter opp, bygging, går enkelt og greit ut på at du må få i deg nok mat - litt mer enn det kroppen forbruker. Om du ikke har gått opp i vekt i løpet av en uke eller 2 kan du øke kaloriinntaket ditt med 2-300kcal og sjekke vekten på nytt etter uke. Slik justerer du hele tiden. Nok mat er hele greia, enkelt og greit. Lykke til med treninga - du har en relativt lang fremgangskurve som peker oppover fremfor deg om du "tar i et tak" og trener kontinuerlig. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Skal prøve og bygge muskler og bli litt markert Ha i bakhodet at "bygge" krever kcal-overskudd som skrevet over her og den eneste måten du er sikker på at du får det på er å spise til vekten øker. Da er det ikke til å unngå at du øker fettprosenten litt og det er det motsatte av å bli markert. Men frykt ikke, lenger ut i prosessen så kjører du på med et kcal-underskudd for å redusere fettprosenten og da vil du bli "markert" Riktig at man ikke "trenger protein-tilskudd" , det er mer valgfritt om man nekter å spise protein i måltidene. Det er snakk om rett over 100g du bør få i deg og det er 30 gram i en kyllingfillet ca. Lenke til kommentar
sigar1 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Anbefaler å lese ryp-programmet på tn.no. Der står det om balanse mellom styrketrening, utholdenhet og kosthold. Har selv trent i 14 år nå og rotet bort veldig mye tid på inneffektiv trening i starten som jeg kunne unngått om jeg hadde lest den lille pdfen når jeg startet. Mitt tips er å trene jevnt, ikke overdrive, variere og ha kontinuerlig smart fremgang over lang tid. Da holder du deg skadefri og kommer til å bli like ripped som noen av monstrene du ser på youtube. 1 Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå