aka Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei! Sitter med en pc her som ikke vil starte, mener det er win98 på den. Det jeg har gjort er å koble til skjerm, tastatur, mus og strømkabel. Men når jeg trykker på på knappen så skjer det ingenting. Har åpnet maskinen for å se om switck kabelen står på hovedkortet og det gjør den. Jeg ser når jeg trykker på på knappen at CPU viftet går litt rundt men stopper igjen. Noen ide om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hmm.. Tror heller det er prosessoren som ikke fungerer som det skal. Akkurat det samme har i alle fall skjedd de gangene jeg har prøvd å starte maskiner med død CPU. Mulighet til å prøve maskinen med en annen prosessor? Lenke til kommentar
aka Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Testet PSU èn, den var defekt og har skiftet den ut.. Men nytt spørsmål: Skal slette alt på disken, går inn i MSDOS ledetekst vindu og skriver format c: men får da opp melding om at c: er i bruk og formateringen avbrytes.... Finnes det andre metoder for å formatere harddisken? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Oppstartsdiskett fra www.bootdisk.com gjør vanligvis susen. Du kan ikke formatere systempartisjonen fra Windows ... (den er liksom i bruk) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 kanskje den bare er for varm også. hvis den slår seg av etter lengere tid når den er kald kan det tyde på det. prosessoren snakker jeg om altså Lenke til kommentar
GrimGamin Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har samme problem selv. Pc'en so ikke starter kjører winxp, og har virket fint siste året. Plutselig ville den ikke starte. Har sjekket alle kabler som je kunne komme på, men like død. Noen forslag? Hva er PSU? Lenke til kommentar
snole Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 PSU = Power Supply Unit På god gammeldags norsk, strømforsyning. :nice: Lenke til kommentar
GrimGamin Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hehe, ja selvfølgelig. Tenkte meg egentlig det. Jeg har en gammel pc liggende. Er det mulig den PSU'en fra den kan brukes på den nye? Eller må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå