Gå til innhold

Hvor fort starter pcen din opp?

sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min maskin bruker ett par minutt. Men en ekte PC-bruker rebooter bare når det er ytterst nødvendig og har maskina si på 24/7!

Jeg er ganske sikker på at du bor hos mor og/eller far og dermed ikke betaler strømmen selv. :lol:

Jeg bor ikke hos mor og far, og jeg har to pcer som koser seg 24/7. Nå som vinteren kommer er det nesten nødvendig, ellers blir det for kaldt på rommet mitt!

Begge pcene kjører konstant 100% load (hvorfor?), men siden jeg har bare 1 skjerm (lcd), så blir det ikke store varmen akkurat..

Lenke til kommentar
[quote name='Collapse Generation' date='10/11/2003 : 13:12'] [quote name='AMD-King' date='10/11/2003 : 10:58'] Min maskin bruker ett par minutt. Men en ekte PC-bruker rebooter bare når det er ytterst nødvendig og har maskina si på 24/7! [/quote]
Jeg er ganske sikker på at du bor hos mor og/eller far og dermed ikke betaler strømmen selv. :lol: [/quote]
Sist jeg sjekka så var jeg flytta ut... :roll:

Strømmen er inkludert i leiga :lol:
Lenke til kommentar
[quote name='Collapse Generation' date='10/11/2003 : 13:37'] [quote name='AMD-King' date='10/11/2003 : 13:32'] Sist jeg sjekka så var jeg flytta ut...  :roll:

Strømmen er inkludert i leiga  :lol: [/quote]
Haha okei, da er det jo ikke noe problem for din del iallefall. :) [/quote]
Skulle vært slikt med Internett også, men det er det få utleigere som tenker på :grine:

/ONTOPIC:
Ja, og hvor rask var oppstartstida på maskina deres?
Lenke til kommentar

Den raskeste booten her i huset er faktisk på en cyrix 486slc eller noe sånn... Ikke plaget med 2 minutters bios sånn som denne, og den kjører msdos.

Tror den bruker max 30 sekunder, og da starter den rett opp i word perfect. Jeg blir like paff hver gang.

Ja, det er kanskje ikke det mest moderne utsyret i maskinparken med det er ikke så lett for bestefar å lære seg hvordan man bruker musa. Dessuten kan han ikke skjønne at man må trykke start for å avslutte. Han foretrekker den gamle maskinen framfor den nye jeg bygde til ham.

De andre maskinene mine bruker nok 3 til 7 minutter, og å starte opp redhat linux tar lengst tid hos meg.

Strøm-måleren sier at denne maskinen bruker ca 200W inklusive skjerm, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at den står på sammenhengende.

.tommyb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...