Gå til innhold

Trenger tips til kurs/skole for jobb i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Ønsker meg ut i verden (helst spania) for en ny start. Har jobbet som mekaniker de siste 10 årene og dette begynner å ta på.

Har tidligere tatt offshore kurs og sertifikater, men dette så ut til å være en dårlig ide.

Noen som har noen tips/råd å komme med ang kursing eller skole jeg kan ta for å få mulighet til en jobb i utlandet?

Jeg er vant til hardt arbeid og er ikke kresen, kan forsåvidt jobbe hvor som helst i verden og med hva som helst, har bare problemer med å finne hvor jeg skal starte.

Setter pris på all hjelp

Mekaniker er da ett allsidig yrke som kan brukes over alt i verden. Letteste måten er jo å jobbe via telefonsalg eller slikt, de har stillinger i utlandet ganske ofte og er lett å få. 

PS, helt enig med at kursingen var en dårlig ide. De kursene er på kanten til svindel spør du meg. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det er mange jobber i barer på feriesteder så bartenderkurs er jo en enkel rask vei å gå, billig er det også.

Turistnæringen generellt er det "enkelt" å få jobb i hvis du snakker lokalspråket (spansk) i tillegg til engelsk og norsk. Hvis du kan tysk også så er det enda større sjanse.

Har du mulighet til å jobbe nesten gratis så er det større muligheter siden du kan prøve å få en "testperiode" før du blir ordentlig ansatt.

Edit; Språkkunnskaper er viktig i som bartender også, det gir deg en stor fordel hvis du kan kommunisere med turistene på morsmålet dems :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...