Gå til innhold

Ukjente høytalere

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte noen grisebillige høytalere av en venn for noen mnd siden, det er snakk om noen gamle konserthøytalere eller noe hjemmelaget da de har en relativt tvilsom kasse men de spiller rent og fint og har god nokk lyd for meg.usikker på eksakt str men elementene er på str med middagstalerkner.

Problemet er bare at forsterkeren som fulgte med begynner og bli litt tullete. Bryteren som velger aux,cd osv sitter ikke godt i "hakk" og detter utav hakk slik at det bare kommer lyd ut av den ene høytaleren viss jeg spiller høyt, vil derfor se om jeg kan skaffe meg en ny.

Har testet ett par forskjellige men de fleste gir veldig svak og forvrengt lyd. Derfor lurer jeg på om det er en måte og finne ut av "specsa" til de høytalerene jeg har? Står det på elementene viss jeg skrur dem ut? Er det noe instrument jeg kan kjøpr som måler ohm osv? Vill helst finne en forsterker som virker og som ikke gir forvrengt lyd

Taker for svar ?

Endret av Naskeladden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står muligens fabrikat på elementene ja - og da vil du finne datablad hos respektive produsenter.

"Konsertbruk" antyder jo at basselement er større enn vanlige stue-høyttalere kanskje?

Hvis det er et basselement som er stort og strømkrevende kan det være nødvendig med forsterkere beregnet på slik bruk - dvs 1000-1500 Watt (Cervin Vega, Behringer osv) - istedenfor vanlige 50 til 100 watt forsterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...