mann i helseve. Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei! Jeg jobber på ett sykehus der vi faktisk bruker kurver(medisinliste/vitalemålinger/++) per papir. Jeg vet ikke om dere har sett lege håndskrift(?) men den er sjelden veldig grei å lese. Så har jeg hatt i tankene lenge, hvordan man kan greit lage ett dokument i vanlig format word, exel, ppt, pdf etc der man kan enkelt skrive inn medisin, dossering etc. Problemet ligger i at jeg ikke er så veldig handy innenfor IKT, men her kommer dere inn! Har dere noen tips for hvordan jeg kan løse dette? Har klart å scanne inn kurven i PDF, men der stoppet idèn. For jeg må kun ha åpne felter i ett ellers hvit dokument som (evt tynne grå linjer) som går over med feltene som aktuell data skal inn i. (ps, det skal ikke inn noe navn eller personnummer siden dette kommer til å ligge utenfor journalsystemet våres og vi bruker klisterlapper med navn og nummer på for det formålet). Det skal kun føres inn i noen rubrikker her og der på ett A4 ark, og må skrives ut på den ordentlige kurven for signering av lege på medikamenter så det er ikke tiltenkt at dette skal ligge på en data og fylles inn underveis i oppholdet. Skjønner dere hva jeg mener?Så er det sikkert noen som tenker at dette burde IKT brukerstøtte ordne, og at det finnes elektroniske kurver, dette burde løses av sykehuset.. Men som alle vet så knipes pengesekken igjen mer og mer og dette er ment til å kunne hjelpe meg i arbeidshverdagen så jeg slipper å bruke tid på tyde kurver Håper at noen har ett konkret forslag på hvordan dette kan løses på en grei måte, uten å bruke penger.På jobb har vi windows, uten muligheter for å laste ned programmer, og hjemme har jeg en MacBook pro fra noen år tilbake med officepakke på begge to.Hilsen en fortvilet mann som overfører en kurve som jeg nesten ikke klarer å tolke! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Noe sånt som dette du leter etter? http://www.techrepublic.com/blog/10-things/10-steps-to-creating-a-word-input-form/ 1 Lenke til kommentar
mann i helseve. Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Ja, men må jeg måle til hvor rubrikkene skal være? Skulle gjerne hatt det på en slik måte at jeg f.eks kunne ha kurven i bakgrunn når jeg fyller inn, mens når den skrives ut forsvinner selve kurven med farge på (se bilde under). Det jeg skulle fylt inn er, fastlege, høyde, vekt, år og mnd for kurve, kryss om b kurve er i bruk, innleggelsesdato, fortløpende dato over der vi skriver vitale målinger og medisiner :-p Men kan godt hende løsningen blir å sitte med linjal å måle seg frem hvor rubrikken skal være og hvor store. Men det må være mye jobb :-p Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Som du sier, så finnes det elektroniske kurveløsninger som igjen samler dette inn i f.eks DIPS. Å klage til ledelsen over manglende IT løsninger er første bud. Trenger du bistand til argumentasjon og regnestykker, så gi meg en lyd Min første tanke er å bruke PDF forms, som f.eks NAV og Altinn bruker. Men jeg skjønner ikke helt hvordan du har tenkt å bruke dataene som du putter inn der. Skal dette lagres sentralt (f.eks i en database) ? Eller kun enkeltstående filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå