Abigor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Det er vel snakk om omtrent 9000 i måneden, fordelt på 10 studiemåneder per år gir det omkring 90000 i året, hvor omtrent en tredjedel kan gjøres om til stipend for de som ikke bor hjemme og består fagene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Det er vel snakk om omtrent 9000 i måneden, fordelt på 10 studiemåneder per år gir det omkring 90000 i året, hvor omtrent en tredjedel kan gjøres om til stipend for de som ikke bor hjemme og består fagene. Men får 101000 og 40% omgjøres til stipend om en "klarer" kravene. Om man ikke trenger ekstra lån for å betale privatskolen... Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Bra forklaring. bra forklaring? haha Lenke til kommentar
Mohamed Ali Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 forresten jeg ringte lånekassen idag og spurte om jeg kunne fått bare lån. de sa NEI. men at jeg kune oppgi hjemme adressen min så skulle jeg slippe det. altså de aksepterer at folk skal oppgi feil adresse når DE skal få penger, når det står tusen steder på lånekassen.no at man skal oppgi riktig adresse Lenke til kommentar
potetfisk Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) De mener nok at du bare skal krysse av at du bor i samme hus som foreldrene dine, da mister du omgjøringslånet som du sikkert vet. Spør du meg er det mer alvorlig å "lyve" den ene veien enn den andre. Det går jo for eksempel an å ha en hybel som man ikke disponerer fordi man av en eller annen grunn tilbringer mer tid under samme tak som mor og far. Da er det teknisk sett ikke feil å oppgi at du bor sammen med dine foreldre. Det går uansett ikke an å etterprøve dette. Dersom du derimot oppgir at du ikke bor sammen med foreldrene dine, blir du bedt om å oppgi hybeladressen. Å oppgi en falsk hybeladresse er nok mer alvorlig, og kan dessuten etterprøves. Endret 23. juli 2015 av potetfisk Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 forresten jeg ringte lånekassen idag og spurte om jeg kunne fått bare lån. de sa NEI. men at jeg kune oppgi hjemme adressen min så skulle jeg slippe det. altså de aksepterer at folk skal oppgi feil adresse når DE skal få penger, når det står tusen steder på lånekassen.no at man skal oppgi riktig adresse Spurte du fordi du var interessert i å vite svaret, eller prøvde du faktisk å gi ikke få stipend? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Bra forklaring. bra forklaring? haha Jepp. Bra forklaring. Haha. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Bra forklaring.bra forklaring? hahaJepp. Bra forklaring. Haha. Hva var det med "forklaringen" som ikke var dekkende? Det er slik det er, altså en får 101000 pr år om en ikke skal gå på privatskole som koster ekstra og 40% blir omgjort til stipend om du er innenfor kravene om stipend. Verken mer eller mindre er nødvendig å greie ut om. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Spør du meg? Begge egentlig da det virket som om dere var ironiske begge to Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg vet ikke hva som ikke var dekkende med den forklaringen. Trådstarter fremstår som lettere tilbakestående i sin kritikk av stipendordningen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå