Mohamed Ali Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) jeg har seriøs problemer med å forstå lånekassen politikk. jeg studerer på BI i Trondheim. er altså borteboer. har søkt om full stipend og lån og får ca 160 000 Det koster 55 000 i året å gå på BI. en kompis av meg som bor hjemme hos foreldrene sine har også søkt om full lån og stipend og gjett hva han får? samme som meg 40% av 160 000 vil bli omgjort til stipend hvis jeg er << borteboer og har bestått alle fagene>> MEN HVA FAEN er vitsen med det? altså jeg skjønner ikke. stipend for meg virker helt meningsløst, man burde få mer enn de som bor hjemme da man har behov for mer penger. Det hadde virke mer logisk å få ekstra hjelp MENS man er borteboer. hvem bryr seg om 60 000 i stipend etter skolen?? man har håpentiligvis fullt jobb og driter i 60 000 i stipend når man har nesten hal mill i lån. Endret 20. juli 2015 av Mohamed Ali Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Er du sikker på at kompisen din har adresse hjemme ifølge folkeregisteret? Det er en del som oppgir at de bor et annet sted for å kunne få borteboerstipend selv om de bor hjemme... Ifølge Lånekassen kan ikke de som bor hjemme få gjort om lån til stipend. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Du får 60 000 per år, din kompis får 0. Det skal du være rimelig fornøyd med, hadde du blitt født i så og si alle andre land i verden måtte du ha betalt for å få deg en utdanning. 2 Lenke til kommentar