Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problem med arbeidsgiver m.m.

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor jeg skulle poste denne.

Har lenge gått og tenkt på å slutte i jobben jeg har nå. Har endelig gjort noe med det og sagt at jeg slutter. Har sagt til sjefen at det er pga. jeg vil sette meg på skolebenken igjen, men er ikke sikker på om jeg faktisk skal gjøre det. Vurderer å bare finne en annen jobb, jeg er så sinnsykt lei av arbeidsplassen av mange grunner jeg ikke vil gå inn på nå. Har jobbet der i flere år, om det har noe å si.

Jeg kommer til å trenge referanse fra sjefen. Om jeg søker på ny jobb vil de vel ringe h*n for å høre hvordan jeg er? I så fall skjønner h*n jo at jeg ikke satt meg på skolebenken igjen likevel. Hva ville dere gjort? Det er uaktuelt å si sannheten, at jeg slutter bl.a. pga. h*n.

Er liten arbeidsplass så er ikke så mange andre å spørre om referanse.

Jeg blir sprø av å holde på å lyge sånn, men jeg blir syk om jeg jobber der mer.

Det er og veldig stor sansynlighet for at jeg kommer til å møte h*n en del senere, så det er ikke bare å gi f...

Er som dere skjønner konfliktsky og arb.giver gjør ikke saken lettere. Ting blir også veldig personlig i en liten bedrift, skulle ønske jeg var på en stor arbeidsplass så jeg ble glemt i mengden.

Anonymous poster hash: d6d2c...33d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår deg har du allerede sagt til sjefen at du kommer til å slutte for å begynne på skole – og at du ikke vil at han skal finne ut at du eventuelt ikke begynner på skole. Det er jo lov å ombestemme seg, så det syns jeg ikke du skal tenke så mye på. 

Skal du søke ny jobb kan det være ålreit med referanser, ja. Men det er ikke så vanlig å ha referanser fra jobben man er i, så om du ikke ber nåværende sjef om å være referanse, tror jeg neppe dette spiller noen rolle for eventuell ny arbeidsgiver. Du skriver at du har vært lenge i den jobben du har nå, men du har kanskje attester fra tidligere arbeidsgivere som også kan være referanse?

Så kan det jo være litt oppløftende å se etter ny jobb, for da kan man kanskje også begynne å se nye muligheter... :)

Lenke til kommentar

Er ikke verre å si: "men du om jeg finner ut at jeg ikke skal på skole og søker jobb, er det ok for meg å sette deg som referanse"?

Folk bytter jobb både titt og ofte nå så det er ikke unormalt. Husk også som nevnt over å ikke rakke ned på den gammle sjefen din eller arbeidsplassen til mulig fremtidige arbeidsgiver, funker veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...