Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Null internett med kabel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke hva som skjedde, men plutselig ville ikke internettkabelen fungere lenger. Jeg har byttet kabel så vet det ikke er kabelen. Har prøvd å bruke system restore flere ganger etter oppdatering av drivere, men uten hell. På bildet som er lagt ved står det i powersuit at jeg har driverne som trengs, men at internettkabel ikke er plugget i? 

I device manager står det heller ingenting om netverksdrivere, bare den jeg bruker nå som er trådløst via mobilen for å få nett i det hele tatt (Har ikke wifi på stasjoære).

Har prøvd å innstalere Nvidia nForce network controller flere ganger, men den vil ikke oppdateres. Nede i høyre hjørnet vises et kryss over nettverksforbindelsen (med kabel). 

Noen som har noen tips ?

post-383555-0-85149500-1437415533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da rart, når jeg ser på bildet ditt så er det ikke noe kryss på kabelen...  heller ikke en gul trekant som er det mest vanlig når man ikke har internett. Da mente jeg gul trekant over den ved siden av windows logo'en til høyre. Det er den som er Internett.

Lenke til kommentar

Hovedkortet er nForce780i SLI. Alt fungerte veldig bra før, så er usikker på hva som har skjedd nå, men virker som det har skjedd noe driverkluss(?) Windows 7 Ultimate x64.

Funkweb: Det er fordi jeg nå bruker mobilen min som nettverk, koblet gjennom wifi.

Sedsberg: 

post-383555-0-83720800-1437441917_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du mangler nforce networking controller der.

Windows 7 64-bit Driver Versions:

Ethernet Driver (v73.20) WHQL

Network Management Tools (v73.16)

SATAIDE Driver (v11.1.0.33) WHQL

SATARAID Driver (v11.1.0.33) WHQL

RAIDTOOL Application (v11.1.0.30)

SMBUS Driver (v4.74) WHQL

SMU Driver (v1.71) WHQL

Installer (v7.57)

http://www.nvidia.com/object/nforce_win7_64bit_15.53.html

Slå av psu slik at 5V standby forsvinner også . Det er tilfeller der nettverks kontrollere har gått i sleep/dvale og man får de ikke i live/opp igjen uten å gjøre hk strømløst.

Og sjekk også at ethernet kontrolleren er enablet i bios.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å installere offisiell driver, og det ser ut som etherdriveren ikke kommer opp under installsjonen fra nvidia. Det eneste som kommer opp er "Nvidia lagringsdriver". Resten av komponetene er allerede innstalert.

Syar2003: Jeg skal sjekke om den er enablet i BIOS. Skal også prøve å slå av strømmen ett minut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...