Ts91 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, jeg vet ikke hva som skjedde, men plutselig ville ikke internettkabelen fungere lenger. Jeg har byttet kabel så vet det ikke er kabelen. Har prøvd å bruke system restore flere ganger etter oppdatering av drivere, men uten hell. På bildet som er lagt ved står det i powersuit at jeg har driverne som trengs, men at internettkabel ikke er plugget i? I device manager står det heller ingenting om netverksdrivere, bare den jeg bruker nå som er trådløst via mobilen for å få nett i det hele tatt (Har ikke wifi på stasjoære).Har prøvd å innstalere Nvidia nForce network controller flere ganger, men den vil ikke oppdateres. Nede i høyre hjørnet vises et kryss over nettverksforbindelsen (med kabel). Noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Kan du fortelle hvilket hovedkort du har kanskje. Nforce ethernett var noe ordentlig drit og skapte masse kluss husker jeg. Drivere for chipset og noe til måtte være installert først. Ser ut som det er windows 7 du har der. Er det windows 7 64bit. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det var da rart, når jeg ser på bildet ditt så er det ikke noe kryss på kabelen... heller ikke en gul trekant som er det mest vanlig når man ikke har internett. Da mente jeg gul trekant over den ved siden av windows logo'en til høyre. Det er den som er Internett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Gå til Control Panel - Network and sharing center - Change adapter settings. (Control Panel\Network and Internet\Network Connections) Se hvilke adaptere som er installert og tilkoblet. Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Hovedkortet er nForce780i SLI. Alt fungerte veldig bra før, så er usikker på hva som har skjedd nå, men virker som det har skjedd noe driverkluss(?) Windows 7 Ultimate x64.Funkweb: Det er fordi jeg nå bruker mobilen min som nettverk, koblet gjennom wifi.Sedsberg: Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Prøv offisiell driver herfra å se om det hjelper: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/30655/en-us Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Du mangler nforce networking controller der. Windows 7 64-bit Driver Versions: Ethernet Driver (v73.20) WHQL Network Management Tools (v73.16) SATAIDE Driver (v11.1.0.33) WHQL SATARAID Driver (v11.1.0.33) WHQL RAIDTOOL Application (v11.1.0.30) SMBUS Driver (v4.74) WHQL SMU Driver (v1.71) WHQL Installer (v7.57) http://www.nvidia.com/object/nforce_win7_64bit_15.53.html Slå av psu slik at 5V standby forsvinner også . Det er tilfeller der nettverks kontrollere har gått i sleep/dvale og man får de ikke i live/opp igjen uten å gjøre hk strømløst. Og sjekk også at ethernet kontrolleren er enablet i bios. Endret 21. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg har prøvd å installere offisiell driver, og det ser ut som etherdriveren ikke kommer opp under installsjonen fra nvidia. Det eneste som kommer opp er "Nvidia lagringsdriver". Resten av komponetene er allerede innstalert.Syar2003: Jeg skal sjekke om den er enablet i BIOS. Skal også prøve å slå av strømmen ett minut. Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Syar2003: Hjertelig takk! Jeg måtte rett og slett gjøre hk strømløst som du nevnte, så nå fungerer det som en sjarm igjen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Syar2003: Hjertelig takk! Jeg måtte rett og slett gjøre hk strømløst som du nevnte, så nå fungerer det som en sjarm igjen! Ja , jeg visste det 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg bruker å gjøre slik på sånne ethernett kontrollere. Fjerne krysset ved allow ... Da unngår man dette. Lenke til kommentar
Ts91 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg bruker å gjøre slik på sånne ethernett kontrollere. Fjerne krysset ved allow ... Da unngår man dette. Done Takker for svar og tips! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Bare hyggelig - å gi hjelp . Litt flaks med den (men den er kjent fra tidligere) til deg som fikset det Endret 21. juli 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå