ovzer Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg kjøpte meg nettopp et Sony a6000 fordi jeg er glad i å ta bilder av sport. Men jeg forstår meg ikke helt på innstillingene. Jeg trodde at lav ISO gir lite støy, men selv på ISO 100 er det masse støy i dette bildet, og alt virker ganske "uklart". Håper egentlig det bare er innstillingene her jeg sliter med å forstå. Er det noen som kan hjelpe meg og forklare hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Du undereksponerer bildet, altså du får for lite lys på sensoren. Prøv å sett kameraet på P og ISO på Auto. Jeg ser også via EXIF at du har satt eksponeringskompensasjon på minus 3 EV = -3 det er feilen din. Den skal stå på 0. Se her 29 minutter ut i videoen: https://youtu.be/OQ1-lTg6AoQ?t=1762 Endret 20. juli 2015 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Du har et veldig mørkt bilde, dette kommer at du har satt negativ eksponeringsjustering. Dette gjør at bildet blir mørkt, og gir mer støy hvis du prøver å gjøre det lysere. Som nevnt over - prøv med eksponeringsjusteringen på 0. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Og - ikke kikk på kvalitet i 100% crop. Resize heller til ønsket størrelse, og så forsvinner mye støy. Her er bildet lysnet opp litt og resizet. Men - som sagt - med eksponeringsjusteringen på 0 i stedet for -3 (som bare gir en åttendedel av lyset), så blir det lysere og mindre støy. Endret 20. juli 2015 av Trondster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå