Ursidae Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg er en stor fan av kniver og "overlevelses skills"... men når jeg ser videoer på youtube av folk som bruker sine latterlig store beltekniver til å hugge ved med hjelp av en klubbe så jeg kan ikke gjøre annet enn å tenke : "hva faen er galt med en øks?"(eller en machete for den grunn)...jeg har selv store kniver og macheter, men har aldri sett hva vitsen er med å bruke de som et meisel og hamre løs på vedkubber...Kan noen være så snill å forklare logikken deres? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Logikken er vel at grunnet mangel på øks bruker man det man har tilgjengelig? Eller så har man en del youtube folk som er opptatt med å gjøre enkle ting på en vanskelig måte med uegna verktøy, de kaller det 'life-hacks'. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Ja men da ender man opp med 4 vedkubber og en halvskarp metallbit som før var en kniv... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Problemet er ikke så mye at man sløver kniven, men heller at man risikerer å knekke bladet eller sette kniven fast i vedkubben. Nå vet jeg ikke hva for videoer du har sett og hva motivasjonen for å gjøre det i de videoene var, men teknikken kan være nyttig i noen begrensa situasjoner hvor tap av kniv er mindre risiko enn alternativet. Hvis man er lat er det også langt mer effektiv måte å lage trefliser til å starte ett bål enn å spikke de til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå