kakcoo Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Noen som vet pris eller hvor jeg kan kjøpe en av de nye DoCoMo-telefonene? Eller om det er noen andre pene og funksjonsrike telefoner som ikke er kommet eller vil komme til Norge, som man kan få kjøpt fra utlandet? Tenker på en pris fra 3000,- - 5000,- Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vel....de ville bare bli hyllepynt, for de er ubrukelige her i Norge. Det er en grunn til at ingen selger dem her ser du...og de selges ikke uten å være knyttet opp til et abonent i Japan. AKIRA Lenke til kommentar
kakcoo Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Men japan bruker jo samme GSM-nettverk som oss Så da burde det jo egentlig ikke være noe problem. Men finnes det ikke noe tillsvarende da? Har bare lyst på en liten klapptelefon med 2 fargedisplay og mange ubrukelige funksjoner Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Nei, Japan bruker et helt annet nett. Kjøp deg en Samsung E700 da Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 DoComo modellene er vel 3G mobiler? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 DoComo modellene er vel 3G mobiler? Ja og nei. Docomo/i-mode startet på et GSM lignende nett (men ikke det samme som oss), men de introduserte 3G for nå..tja..snart 2 år siden. Det er basert på samme teknologien som UMTS (3G) nette her i europa er bygget på...men av en eller annen mystefistisk grunn valgte de å gjøre noen biiiiittesmå endringer. Så grovt sagt er 99% av telefonen like våre 3G telefoner. Og da er vi tilbake der vi startete med GSM på 90 tallet. Noen velger 900 nett..noen 1800..osv...så om noen år får vi sikkert dual og tri band UMTS mobiler også..så de kan brukes både i europa og Japan...go figure. Det som har vært mitt spm i 2 år.....hvis det er så lite som skiller en 3G telefon i japan fra de som trengs i europa...hvorfor i helvette selges det ikke 3G telefoner i norge når en modifisering i produksjonen ville vært minimal. Og det som gjør det hele ENDA mer intresant er at Telenor og Netcom har skyldt på at det ikke finnes håndsett å selge så derfor har hele 3G greia kolapsa.... Jeg lener meg mot den spekulasjonen at verken Telenor eller Netcom har vært noe særlig gira på å pensjonere GSM nette på lenge og ikke ville ha 3G hitt....oh well....ville spekulasjoner fra meg... AKIRA Lenke til kommentar
Danny Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 DoComo modellene er vel 3G mobiler? Ja og nei. Docomo/i-mode startet på et GSM lignende nett (men ikke det samme som oss), men de introduserte 3G for nå..tja..snart 2 år siden. Det er basert på samme teknologien som UMTS (3G) nette her i europa er bygget på...men av en eller annen mystefistisk grunn valgte de å gjøre noen biiiiittesmå endringer. Så grovt sagt er 99% av telefonen like våre 3G telefoner. Og da er vi tilbake der vi startete med GSM på 90 tallet. Noen velger 900 nett..noen 1800..osv...så om noen år får vi sikkert dual og tri band UMTS mobiler også..så de kan brukes både i europa og Japan...go figure. Det som har vært mitt spm i 2 år.....hvis det er så lite som skiller en 3G telefon i japan fra de som trengs i europa...hvorfor i helvette selges det ikke 3G telefoner i norge når en modifisering i produksjonen ville vært minimal. Og det som gjør det hele ENDA mer intresant er at Telenor og Netcom har skyldt på at det ikke finnes håndsett å selge så derfor har hele 3G greia kolapsa.... Jeg lener meg mot den spekulasjonen at verken Telenor eller Netcom har vært noe særlig gira på å pensjonere GSM nette på lenge og ikke ville ha 3G hitt....oh well....ville spekulasjoner fra meg... AKIRA det med 3g er jo typisk Telenor,de dro jo isdn teknlogien rimelig langt,husker mange land hadde dsl/adsl lenge før norge. Vet det koster en del å utbygge umts nett i norge men hadde ikke Telenor et over på flere millioner,nesten en milliard? så sier de skal bruke overskudet på nett i utlandet,istedenfor at nordmen skal ha umts,hakke svenskene umts? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Telenor har hatt et oppegående nett i snart tre år, men har ikke "giddet" å starte det! Enkelte av Docomos telefoner som produseres av produsenter som også selger i Europa (sony ericsson osv) er kanskje på vei hit. Leste på esato om rykter som sa at SO505i skal komme i en europeisk versjon til neste år. Dreams!!! Lenke til kommentar
kakcoo Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Hørtes jo spennende ut. Men vet du hvilken pris den blir å ligge på i fall den kommer til Europa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå