aadnea Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei. Jeg har et spørsmål angående mobildatadekning/hastighet via mobil. På hytten så har vi veldig dårlig mobildatanett. Jeg har en Sony Xperia Z3 compact med telenordekning, og min kjære har en Samsung et eller annet med Telenordekning. Jeg opplever at jeg ikke kommer inn på nettet, yr.no etc for mobilen ikke får noe "nett". Samsungen til min kjære fungerer litt bedre, så hun får inn ønskede sider med en god dose tolmodighet.Spørsmålet er om noen kjenner til om enkelte produsenter er bedre på mobildatadelen enn andre, eller er det ganske likt over hele fjøla? Vurderer å bytte telefon hvis det er forskjell. mvh Aadne Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Telenor og Netcom er to konkurrerende selskaper med to separate nett. Om du er misfornøyd med den ene, kanskje den andre er bedre? Sjekk dekningskartet. Du kan ha flaks og ha god Netcom-dekning. Spør gjerne naboer eller venner på besøk om de opplever Netcom som bra på dette stedet. Jeg opplevde vesentlg bedre dekning mange steder da jeg byttet fra Telenor til Netcom-dekning. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg opplevde vesentlg bedre dekning mange steder da jeg byttet fra Telenor til Netcom-dekning. Og jeg har opplevd det stikk motsatte. Derfor er det du foreslår om å sjekke dekningskartet til begge en svært god ide. Spørsmålet er om noen kjenner til om enkelte produsenter er bedre på mobildatadelen enn andre, eller er det ganske likt over hele fjøla? Vurderer å bytte telefon hvis det er forskjell. Nei, det er IKKE likt. Det er forskjeller mellom alle produsenter. Men det er ikke slik at feks. Sony alltid er dårligere enn Samsung, det er til dels store forskjeller mellom modellene. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Ring kundesenteret til Netcom/Telenor for å få en mer nøyaktig måling av hytta di. Ta med gateadresse/stedsnavn/postkode e.l. så det er enklere å sjekke ut. Dekningskartene som ligger på nett er ofte ikke helt nøyaktig. Kundeservice har tilgang til mer nøyaktig kart. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Min erfaring er at Nokia er blant de beste. Sony midt på treet. Samsung blant de dårligste. Men som sagt, det er veldig modellavhengig og dette er kun min erfaring ut fra de telefonene jeg har prøvd. Har også prøvd en huawei honor 6, og den er faktisk også blant de bedre, så det er ingen garanti for at mer kjente merker er bedre enn "ukjente". Lenke til kommentar
eriksp92 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Huawei P8 har visstnok fabelaktig dekning grunnet noe antennemagi de har gjort med den - jeg har bare prøvd den en liten stund på steder med relativt god dekning, men selv der hadde den bedre mottak og fart. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Vi har rævva dekning på jobb, og jeg er fristet til å prøve nevnte Huawei P8. Har i dag iPhone 6. Noen flere som har erfaring med P8, med hensyn til antennefølsomhet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Jeg vet ikke noe om det, men har du sjekket muligheten for å bytte operatør? Om Telenor er dårlig, kanskje Netcom er bedre (eller omvendt). Jeg opplevde som sagt stor forbedring da jeg byttet fra Telenor til Netcom. Endret 25. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Mannen med ljåen: Ifølge sjefen min, er det elendig dekning med Netcom også. Skal låne med meg en iPhone 5 fra et familemedlem og prøve den. Det står et sim-kort fra Chess i den, men de bruker jo NetComs nett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Både Netcom og Telenor bygger ut sine nettverk i høyt tempo. Kanskje sjefen din hadde rett i forrige uke, men situasjonen kan ha endret seg. Sjekk dekningskartene på hjemmesidene til Netcom og Telenor. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Hverken Telenor eller NetCom har bygd ut akkurat i det området i det siste, men jeg kan jo sjekke nærmere. Det går også an å kontakte dem for mer detaljert info. Jeg kontaktet Telenor i juni, og de svarte:"Etter å ha sjekket dekningskartet vårt kan vi se at det ikke er optimal dekning i området du nevner.(. . .) Telenor jobber kontinuerlig med å kunne tilby best dekning der kundene våre oppholder seg, men har per i dag ikke noe dato for utbedring i ditt område." Så slik er det foreløpig med saken. Men jeg kan høre med NetCom, etter å ha testet med med en iPhone 5 som bruker NetComs nett (som nevnt tidligere). Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Sjekk dekningskartene på hjemmesidene til Netcom og Telenor.Disse er ofte unøyaktige. Bedre å kontakte kundeservice, de har bedre kart å forholde seg til. De har også mulighet til å se når det skal skje utbygging i det aktuelle området. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Dysfunctional: Ja, det skal jeg gjøre Takk til deg, samt Mannen med ljåen, for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå