Rudde Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Ser ut som noe jeg kunne tenkt meg som førstegangs tab, men det er helt sikkert langt utenfor min prisklasse. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Vurderer å kjøpe ein Kindle, men kanskje ein 8" S2 LTE passar betre. Hvis du vil lese ebøker bør du velge Kindle, skal du kikke på bilder og film velger du nettbrett. E-Ink og AMOLED er to forskjellige teknologier for forskjellig bruk. I sollys sliter andre skjermer, men e-Ink fungerer like perfekt i alle lysforhold., og man blir ikke like sliten i øynene av å lese på E-Ink. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Vurderer å kjøpe ein Kindle, men kanskje ein 8" S2 LTE passar betre. Hvis du vil lese ebøker bør du velge Kindle, skal du kikke på bilder og film velger du nettbrett. E-Ink og AMOLED er to forskjellige teknologier for forskjellig bruk. I sollys sliter andre skjermer, men e-Ink fungerer like perfekt i alle lysforhold., og man blir ikke like sliten i øynene av å lese på E-Ink. Skal gjere begge delar, så det hadde vore praktisk med ein kombinasjon. Eg veit at dei er best på kvart sitt, men det er ganske praktisk å ha ein dings i staden for to. Har brukt ein Galaxy Tab 2 til lesing og det fungerer ganske greit, sjølv om Kindle er betre. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 E-Ink er jo rent svar-hvitt så den kan jo utelukkende gjøre en ting. Det finnes jo ellers Kindle nettbrett som har vanlige LCD skjermer. Ellers er ikke sollys et problem med AMOLED. AMOLED har utrolig høy kontrast i sterkt sollys, paret med ekstremt høy lysstyrke. Valg av fargemodus med saturerte farger gjør og at fargene ikke blir like utvasket i sterkt sollys, men blir mer normale. Samtidig har jo E-Ink brettene utrolig mye bedre batteritid, spesielt mye bedre i sollys. Og de er helt klart bedre å lese på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Vurderer å kjøpe ein Kindle, men kanskje ein 8" S2 LTE passar betre. Hvis du vil lese ebøker bør du velge Kindle, skal du kikke på bilder og film velger du nettbrett. E-Ink og AMOLED er to forskjellige teknologier for forskjellig bruk. I sollys sliter andre skjermer, men e-Ink fungerer like perfekt i alle lysforhold., og man blir ikke like sliten i øynene av å lese på E-Ink. Skal gjere begge delar, så det hadde vore praktisk med ein kombinasjon. Eg veit at dei er best på kvart sitt, men det er ganske praktisk å ha ein dings i staden for to. Har brukt ein Galaxy Tab 2 til lesing og det fungerer ganske greit, sjølv om Kindle er betre. https://yotaphone.com/no-en/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 E-Ink er jo rent svar-hvitt så den kan jo utelukkende gjøre en ting. Det finnes jo ellers Kindle nettbrett som har vanlige LCD skjermer. Ellers er ikke sollys et problem med AMOLED. AMOLED har utrolig høy kontrast i sterkt sollys, paret med ekstremt høy lysstyrke. Valg av fargemodus med saturerte farger gjør og at fargene ikke blir like utvasket i sterkt sollys, men blir mer normale. Samtidig har jo E-Ink brettene utrolig mye bedre batteritid, spesielt mye bedre i sollys. Og de er helt klart bedre å lese på. Ein kan vel ikkje få i pose og sekk. Har ein Galaxy Tab 2 i dag og den er forferdeleg treig, men den gjer for så vidt jobben sin med å la meg sjå på video, Twitch osv. Det går seint å få den i gang, men https://yotaphone.com/no-en/ Spanande sak. Blir interessant å sjå utviklinga på den fronten. Ikkje aktuell i mitt tilfelle sidan eg ikkje kan ha SIM-kort. Vart litt utanfor emnet dette her. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Vurderer å kjøpe ein Kindle, men kanskje ein 8" S2 LTE passar betre. Hva koster den da. 10 laken? Eller 15 laken? Siden det er myntet på Eliten som har en del penger. Endret 21. juli 2015 av G Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Vurderer å kjøpe ein Kindle, men kanskje ein 8" S2 LTE passar betre. Hva koster den da. 10 laken? Eller 15 laken? Siden det er myntet på Eliten som har en del penger. Veit ikkje kvar dei har informasjonen frå, men: Galaxy Tab S2 8.0 Wi-Fi: €399 Galaxy Tab S2 8.0 LTE: €469 Galaxy Tab S2 9.7 Wi-Fi: €499 Galaxy Tab S2 9.7 LTE: €569 http://www.pcadvisor.co.uk/new-product/tablets/samsung-galaxy-tab-s2-release-date-price-specs-uk-3600812/ Meinte forresten Wi-fi-versjonen, ikkje LTE. "Eliteklassen" er vel eit omgrep Tek har valgt. Om ikkje prisane over er riktig, så spår fleire sider at prisen blir i området til Apple sine toppmodellar. Endret 21. juli 2015 av Zeph Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvis den er forferdelig treg er det åpenbart noe galt, enten forårsaket av OSet eller noen apps, eller en blanding.Den har en exynos 5420, og altså ingen HW grunn til å være treg. Tek har skrevet eliteklassen fordi de mener galaxy tab s er et utrolig bra nettbrett. Det har fortsatt #1 her hos tek, over 1 år senere. Prisen blir nok ganske standard. Hvis de kommer med et note 10.1 brett igjen derimot så vil nok prisen starte på 6000-7000kr. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvis den er forferdelig treg er det åpenbart noe galt, enten forårsaket av OSet eller noen apps, eller en blanding.Den har en exynos 5420, og altså ingen HW grunn til å være treg. Tek har skrevet eliteklassen fordi de mener galaxy tab s er et utrolig bra nettbrett. Det har fortsatt #1 her hos tek, over 1 år senere. Prisen blir nok ganske standard. Hvis de kommer med et note 10.1 brett igjen derimot så vil nok prisen starte på 6000-7000kr. Veit ikkje kva modell du tenker på, men trur min har ein 1 GHz dual-core Texas Instruments OMAP4430. Tab 2 10.1 frå 2012. Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvis den er forferdelig treg er det åpenbart noe galt, enten forårsaket av OSet eller noen apps, eller en blanding.Den har en exynos 5420, og altså ingen HW grunn til å være treg. Tek har skrevet eliteklassen fordi de mener galaxy tab s er et utrolig bra nettbrett. Det har fortsatt #1 her hos tek, over 1 år senere. Prisen blir nok ganske standard. Hvis de kommer med et note 10.1 brett igjen derimot så vil nok prisen starte på 6000-7000kr. Skjønner at du er en samsung-fanatic, men har du noen gang prøvd Tablet S? Lagger som sykt. Eller leser du bare tester og trekker konklusjoner derfra som vanlig? Greit å ha litt erfaring og. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Veit ikkje kva modell du tenker på, men trur min har ein 1 GHz dual-core Texas Instruments OMAP4430. Tab 2 10.1 frå 2012. Da forstår jeg bedre ja. Spesielt med tanke på at TI gav opp å lage SoCer for noen år tilbake. Da forsvant og all støtte for enheter med disse chipsene. Google ble jo tvunget til å slutte å oppdatere sin egen nexus enhet pga at den hadde en SoC fra TI som da plutselig ikke var støtte lengre. Skjønner at du er en samsung-fanatic, men har du noen gang prøvd Tablet S? Lagger som sykt. Eller leser du bare tester og trekker konklusjoner derfra som vanlig? Greit å ha litt erfaring og. Påstander som "samsung-fanatic" er utrolig lite bidragsytende i diskusjonen. I tillegg er det en kommentar som ikke har noe annet formål enn å være negativt rettet mot meg. Jeg ser heller ikke grunnlaget for dette, du må nesten komme med noe form for begunnelse, ellers så virker det bare som om du ikke har noe annet av argumenter og bare klassifiserer meg som en "samsung-fanatic" for å få andre til å ikke tro på det jeg skriver. Hvis du faktisk leser det jeg skriver, istedenfor å bare anta ett eller annet så ser du faktisk at jeg skriver: 2014 versjonene av Tab S har god nok HW til at alt bør gå veldig smooth og uten problemer. Det finnes beviselig andre enheter med svakere HW som flyter veldig bra. Jeg sier videre at hvis det er lagg, så er dette SW relatert. Ingen steder skriver jeg at Tab S ikke har noen problemer. Det er bare du som er ivrig etter å sette alt jeg skriver inn i kategorien "samsung-fanatic". Jeg prøver kun å hjelpe andre brukere og diskutere temaet i denne diskusjonen. På den andre siden virker det som om du har kommet hit utelukkende for å kommentere på det jeg skriver. Endret 21. juli 2015 av TKongen 3 Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Dessverre er det en kjensgjerning at Touchwiz får selv den beste hardware til å lagge. Veit ikkje kva modell du tenker på, men trur min har ein 1 GHz dual-core Texas Instruments OMAP4430. Tab 2 10.1 frå 2012. Da forstår jeg bedre ja. Spesielt med tanke på at TI gav opp å lage SoCer for noen år tilbake. Da forsvant og all støtte for enheter med disse chipsene. Google ble jo tvunget til å slutte å oppdatere sin egen nexus enhet pga at den hadde en SoC fra TI som da plutselig ikke var støtte lengre. Skjønner at du er en samsung-fanatic, men har du noen gang prøvd Tablet S? Lagger som sykt. Eller leser du bare tester og trekker konklusjoner derfra som vanlig? Greit å ha litt erfaring og. Påstander som "samsung-fanatic" er utrolig lite bidragsytende i diskusjonen. I tillegg er det en kommentar som ikke har noe annet formål enn å være negativt rettet mot meg. Jeg ser heller ikke grunnlaget for dette, du må nesten komme med noe form for begunnelse, ellers så virker det bare som om du ikke har noe annet av argumenter og bare klassifiserer meg som en "samsung-fanatic" for å få andre til å ikke tro på det jeg skriver. Hvis du faktisk leser det jeg skriver, istedenfor å bare anta ett eller annet så ser du faktisk at jeg skriver: 2014 versjonene av Tab S har god nok HW til at alt bør gå veldig smooth og uten problemer. Det finnes beviselig andre enheter med svakere HW som flyter veldig bra. Jeg sier videre at hvis det er lagg, så er dette SW relatert. Ingen steder skriver jeg at Tab S ikke har noen problemer. Det er bare du som er ivrig etter å sette alt jeg skriver inn i kategorien "samsung-fanatic". Jeg prøver kun å hjelpe andre brukere og diskutere temaet i denne diskusjonen. På den andre siden virker det som om du har kommet hit utelukkende for å kommentere på det jeg skriver. Lenke til kommentar
HH199 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Jeg liker ikke de fysiske tastene på Samsungs tableter. Med unntak av video holder jeg alltid tableten i portrait og da er back og home på siden. Derfor ble det Sony for min del. Et lite framskritt at de fysiske tastene nå er plassert under portrait på S2 Endret 22. juli 2015 av HH199 Lenke til kommentar
Korken Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Betale mer for mindre nettbrett? Pff. Lenke til kommentar
ElvenKind Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Finner foreløpig ingen som selger 64GB versjon, ei heller noen som kan si meg når de eventuellt får inn dette. Noen som har funnet denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg