Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse to pc'ene? (bortsett fra pris)

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse to pc'ene? Jeg ser bare prisen, men det er sikkert noe der dere datakyndige ser, som jeg ikke gjør.

Håper dere kan hjelpe meg med å bli klokere på dette =)

https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-791g-173-fhd-ips/841644#technical-details

https://www.komplett.no/acer-aspire-e5-771-17-3-full-hd/841029#

Takker for svar

Endret av sweetgirlie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den dyreste av de har kraftigere prosessor, bedre skjerm, bedre grafikk, i det hele tatt en bedre maskin.

Selv om de fortsatt ser nesten helt like ut, så er det ganske logisk at det er dette som er rett.

For min del ser de fortsatt nesten helt like ut. Alt som har med tall å gjøre (skjermoppløsning osv), sier meg egentlig ingenting.

Lenke til kommentar

Oki. Hovedforskjellen er at den dyre har dedikert skjermkort som gjør at den kan kjøre mer grafikk-krevende software. 

Ellers har den bedre skjerm, bedre harddisk da den kjører på hybrid disk kontra vanlig snurredisk. 

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Den dyreste av de har kraftigere prosessor, bedre skjerm, bedre grafikk, i det hele tatt en bedre maskin.

Selv om de fortsatt ser nesten helt like ut, så er det ganske logisk at det er dette som er rett.

For min del ser de fortsatt nesten helt like ut. Alt som har med tall å gjøre (skjermoppløsning osv), sier meg egentlig ingenting.

Enkelt sagt er den dyre til å spille dataspill med. Den billigste gjør alt annet som den dyrere nesten like bra. Det vil si, du kommer ikke til å merke mye, om noe, forskjell når du surfer på nett, streamer netflix, spotify, skriver brev. Kort sagt; alt som ikke er dataspilling, gjør den billigste nesten like raskt som den dyreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...