Papirkurven Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, Skal bytte ut min gamle 59" Samsung 3D Plasma TV, men jeg sliter litt med å velge ut hvilken TV som gir mest for pengene. Sett mye på LG sin 65LF852V på komplett. Er dette den samme som 65UF850VAEN som selges på expert? Blir så forvirret av alle disse forskjellige navnene på alle stedene. Utifra bildet ser de jo helt like ut iallefall. De lokale Expert og elkjøp butikkene har aldri noe på lager så jeg får ikke sjekket de selv. Nå er ikke jeg særlig kresen på bildekvalitet, størrelse er viktigere for meg. Men jeg vil ha UHD. Blir mest brukt til film og vanlig TV-titting. Ikke noe sport. Ser også at komplett har tilbud på UE65JU7005, hvordan er denne sammenlignet med LG sin? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, Skal bytte ut min gamle 59" Samsung 3D Plasma TV, men jeg sliter litt med å velge ut hvilken TV som gir mest for pengene. Sett mye på LG sin 65LF852V på komplett. Er dette den samme som 65UF850VAEN som selges på expert? Blir så forvirret av alle disse forskjellige navnene på alle stedene. Utifra bildet ser de jo helt like ut iallefall. De lokale Expert og elkjøp butikkene har aldri noe på lager så jeg får ikke sjekket de selv. Nå er ikke jeg særlig kresen på bildekvalitet, størrelse er viktigere for meg. Men jeg vil ha UHD. Blir mest brukt til film og vanlig TV-titting. Ikke noe sport. Ser også at komplett har tilbud på UE65JU7005, hvordan er denne sammenlignet med LG sin? LG modellen ser helt like ut når det kommer til specs iallefall. Vurderingen går stort sett på VA panel eller IPS panel. VA gir bedre sortnivå og kontrast, mens IPS gir bedre innsynsvinkler. Samsung bruker VA, mens LG har IPS. Det vil si at hvis du skal dimme lysene når du ser film vil du oppleve at svart blir mere grått med et IPS panel. IPS panelet er også mer utsatt for lysgjennomslag. Spesielt når det er kantbelyst led som LG sin modell er. Hvis du eller noen andre blir sittende litt ut til siden for TV'n viser IPS panelet sin styrke ved at fargene holder seg lengre. På et VA panel blir de fortere blass. Jeg ville valgt Samsung sin modell grunnet svartnivå og kontrast. Den er også bakbelyst i stede for kantbelyst noe som gjør at faren for lysgjennomslag er mye mindre. Du som kommer fra plasma er vel også vant til relativt bra sortnivå fra før. Så sånn sett tror jeg du blir mest fornøyd med Samsung. Men du bør vurdere det med innsynsvinkel. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, Skal bytte ut min gamle 59" Samsung 3D Plasma TV, men jeg sliter litt med å velge ut hvilken TV som gir mest for pengene. Sett mye på LG sin 65LF852V på komplett. Er dette den samme som 65UF850VAEN som selges på expert? Blir så forvirret av alle disse forskjellige navnene på alle stedene. Utifra bildet ser de jo helt like ut iallefall. De lokale Expert og elkjøp butikkene har aldri noe på lager så jeg får ikke sjekket de selv. Nå er ikke jeg særlig kresen på bildekvalitet, størrelse er viktigere for meg. Men jeg vil ha UHD. Blir mest brukt til film og vanlig TV-titting. Ikke noe sport. Ser også at komplett har tilbud på UE65JU7005, hvordan er denne sammenlignet med LG sin? LG modellen ser helt like ut når det kommer til specs iallefall. Vurderingen går stort sett på VA panel eller IPS panel. VA gir bedre sortnivå og kontrast, mens IPS gir bedre innsynsvinkler. Samsung bruker VA, mens LG har IPS. Det vil si at hvis du skal dimme lysene når du ser film vil du oppleve at svart blir mere grått med et IPS panel. IPS panelet er også mer utsatt for lysgjennomslag. Spesielt når det er kantbelyst led som LG sin modell er. Hvis du eller noen andre blir sittende litt ut til siden for TV'n viser IPS panelet sin styrke ved at fargene holder seg lengre. På et VA panel blir de fortere blass. Jeg ville valgt Samsung sin modell grunnet svartnivå og kontrast. Den er også bakbelyst i stede for kantbelyst noe som gjør at faren for lysgjennomslag er mye mindre. Du som kommer fra plasma er vel også vant til relativt bra sortnivå fra før. Så sånn sett tror jeg du blir mest fornøyd med Samsung. Men du bør vurdere det med innsynsvinkel. Hei, takk for svar! Som sagt så er ikke jeg særlig kresen på bildekvalitet. Men som du sier så er kanskje innsynsvinkel litt viktig da vi sitter relativt nær TV'en, også har vi en stor soffa, så da er det kanskje lurest med LG'en. Var innom Expert nå nettopp og de hadde 55" av den LG'en. Og jeg var ihvertfall imponert av kvaliteten. Så jeg går nok for den. Trodde IPS panel hadde bedre sortnivå en VA. Jeg har jo 2 IPS PC-skjermer og en VA skjerm, og sort er sort på IPS'ene og sort er grått på VA skjermen. Men mulig det er annet på TV'er. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Er testet av lyd og bilde, de gir noe trekk for dårlig sortnivå, men ikke krisedårlig heller. De gir jo også litt trekk for ugjevn lysfordeling. virker ikke som det er noe alvorlig, i alle fall ikke om man ikke er veldig kresen. De har jo trossalt gitt nesten full pott for bildekvaliteten alikevel. Om du er imponert over kvaliteten på 55, så kjører du på. :-) Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 I utenlandske tester så trekkes det ganske mye for sortnivået. Men bildekvaliteten generelt og i opplyst rom får uansett meget bra score. Begge modellene er meget bra, så du får en bra tv uansett hvilken tv du velger. Velg den som passer deg best Kan bare nevne at UF860 som Elkjøp har også er omtrent samme TV. I tilfelle du finner den billigere. Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Sony er best på større LCD tvr Samsung og Lg har forferdelig sortnivå Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det er sant, men det er vel ikke noen 65" 4k Sony tv der ute til 20k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå