Gå til innhold

Dette lanserte Tesla i helga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spekuleres i om den nye Roadsteren vil baseres på Model 3 og altså bli en tredje chassivariant av den.

En annen detalj som kom fram er at den nye batteripakken i P90D har akkurat like mange celler som den i P85D. Det som er forandret er batterikjemien. De har gått over til silisimbaserte anoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vertical: Koster ikke Alfa 4C nærmere millionen? Jeg tipper Tesla Roadster 2 baseres på Model 3, men får blant annet 4-hjulsdrift, mye råere batteri og akselerasjon som sikkert passerer 4C på sitt beste. Ytterligere litt gjetting: til en pris på rundt halvparten av det 4C koster nå.

Mazda MX-5 sport kommer nok til å matche bedre med Roadster 2 på pris, men MX-5 sport er jo ikke akkurat noen kjapping. Jeg tipper Roadster får mye bedre kjøreegenskaper grunnet lavt tyngdepunkt, mye bedre akselerasjon og at den vil virke mer luksuriøs og godt bygget.

Noen vil selvsagt holde seg til forbrenningsmotorer av ulike grunner så Teslaen kommer ikke til å stjele markedet fra de to over natta, men jeg tror den vil selge godt. Kanskje 10 ganger bedre enn den første roadsteren deres, blant på grunn av superladerne og PR-statusen de har fått gjennom Model S og kommende modeller.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...