Torstein Norum Bugge Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 «Insane» var ikke nok - nå kommer «Ludicrous».Dette lanserte Tesla i helga Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det spekuleres i om den nye Roadsteren vil baseres på Model 3 og altså bli en tredje chassivariant av den. En annen detalj som kom fram er at den nye batteripakken i P90D har akkurat like mange celler som den i P85D. Det som er forandret er batterikjemien. De har gått over til silisimbaserte anoder. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Spent på hvordan Tesla velger å gjøre nye Roadster, og hvordan den evt. vil selge fremfor biler som Alfa 4C og nye Mazda MX-5 f.eks. Endret 20. juli 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 "Modellen har fått navnet Model S 70, og skal koste fra 70 000 dollar – eller 434 000 kroner i Norge." Tror dere må sjekke en gang til. Ellers gleder jeg meg til å teste Ludicrous mode.. ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Har vel hentet ut det de kan av bilen nå? 2.8 er jo ca det man oppnår når det er friksjonbegrenset? (uten mye downforce osv) AtW Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 2.8 er imponerende. Veldig imponerende.. Vil nesten tro at dette er hva de klarer å oppnå uten spesielle dekk og uten å lette på vekten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Vertical: Koster ikke Alfa 4C nærmere millionen? Jeg tipper Tesla Roadster 2 baseres på Model 3, men får blant annet 4-hjulsdrift, mye råere batteri og akselerasjon som sikkert passerer 4C på sitt beste. Ytterligere litt gjetting: til en pris på rundt halvparten av det 4C koster nå. Mazda MX-5 sport kommer nok til å matche bedre med Roadster 2 på pris, men MX-5 sport er jo ikke akkurat noen kjapping. Jeg tipper Roadster får mye bedre kjøreegenskaper grunnet lavt tyngdepunkt, mye bedre akselerasjon og at den vil virke mer luksuriøs og godt bygget. Noen vil selvsagt holde seg til forbrenningsmotorer av ulike grunner så Teslaen kommer ikke til å stjele markedet fra de to over natta, men jeg tror den vil selge godt. Kanskje 10 ganger bedre enn den første roadsteren deres, blant på grunn av superladerne og PR-statusen de har fått gjennom Model S og kommende modeller. Endret 20. juli 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Forbedringen hentes ut fra 30-100km/h da det i følge Tesla ikke er mer å hente fra 0-30 (pga friksjon). Tipper man nærmer seg et slags maks på normal vei med vanlige dekk nå, som atw sier. Endret 20. juli 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 BIlen spinner på alle 4 opp til 30 40kmt. spørs på dekktrykk, asfalt og varme.. men best tider får jeg med full bil faktisk. men det skal selvfølgelig en L bak på bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg