Admiral-K Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Sitater fra Sokrates, uten tanke på religion eller dilemmaet i himmelen. “To find yourself, think for yourself.”“Wonder is the beginning of wisdom.”“True wisdom comes to each of us when we realize how little we understand about life, ourselves, and the world around us.” Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Hvis man i himmelen er ren kjærlighet og ikke kan foretrekke noen ovenfor andre så spiller det ingen rolle. Man tar ikke med seg sine menneskelige problemstillinger. Okeeei..., men hva er vitsen med et etterliv/evig liv, hvis man ikke er seg selv lenger??? I løpet av livet lager vi utallige psykologisk "selv", og hvilke av disse har du mest lyst på å være i en evighet. .. kanskje ingen av de "selvene" er brukbare nok hvis man ser for seg en uendelighet I den faste formen, fordi disse små selvene er langt fra perfekte .. Jeg kunne ikke tenkt å være med meg selv i all evighet, det ligner faktisk mest på ett fungerende helvete enn all mulig annen faenskap man blir truet med .. Endret 20. juli 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det kan du si! Men faktum er at vi blir lokket med evig liv, men jeg får jo ikke evig liv hvis jeg ikke er meg selv lenger, men bare en del av en homogen suppe av ren 'kjærlighet'... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvis man i himmelen er ren kjærlighet og ikke kan foretrekke noen ovenfor andre så spiller det ingen rolle. Man tar ikke med seg sine menneskelige problemstillinger. Okeeei..., men hva er vitsen med et etterliv/evig liv, hvis man ikke er seg selv lenger??? Det du mener med "deg selv" er egoet ditt. Det er greit å ha som menneske for å få barn og generelt overleve, men hvis man skal tro på en sjel og et etterliv så kan en tenke litt bredere enn å bare identifisere seg med sitt ego. Nei! Jeg mener bevisstheten min. Mitt våkne JEG med alle mine minner og tanker. Det som gjør meg til meg. Har man ikke det, er man enten besvimt eller død. I en slik tilstand uten bevisstheten tilstede er jo alle like, og null poeng med noe etterliv for alle sammen. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvis man i himmelen er ren kjærlighet og ikke kan foretrekke noen ovenfor andre så spiller det ingen rolle. Man tar ikke med seg sine menneskelige problemstillinger. Okeeei..., men hva er vitsen med et etterliv/evig liv, hvis man ikke er seg selv lenger??? Det du mener med "deg selv" er egoet ditt. Det er greit å ha som menneske for å få barn og generelt overleve, men hvis man skal tro på en sjel og et etterliv så kan en tenke litt bredere enn å bare identifisere seg med sitt ego. Nei! Jeg mener bevisstheten min. Mitt våkne JEG med alle mine minner og tanker. Det som gjør meg til meg. Har man ikke det, er man enten besvimt eller død. I en slik tilstand uten bevisstheten tilstede er jo alle like, og null poeng med noe etterliv for alle sammen. Så du er ingen tilhenger av "alt og alle er ett" med andre ord. At du er noe eget med en egen bevissthet separat fra alle andre er kun en illusjon son vil dø sammen med kroppen uavhengig av noe etterliv. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, *To personer er gift og begge to er kristne. *Mannen dør og kommer da etter bibelen til himmelen. *den gjenlevende dama gifter seg på nytt med en annen kristen mann. *De to gjenlevende personen dør. Og alle de tre er da i himmelen Mitt spørsmål blir da: blir ikke dette problematisk? Hun er glad i begge mennene hun var gift med på jorden, hvordan blir dette løst i himmelen, hun kan vel ikke ha to ektemenn i himmelen? Mester! Moses har foreskrevet oss at dersom en mann dør og etterlater seg hustru, men ingen barn, da skal hans bror gifte seg med enken og holde oppe slekten for sin bror. Nå var det sju brødre. Den første tok seg en hustru, men døde uten å etterlate seg barn. Den andre tok henne da, men døde uten å etterlate seg barn, den tredje likeså. Ingen av de sju etterlot seg barn. Sist av alle døde også kvinnen. Men i oppstandelsen, når de står opp, hvem skal da ha henne til hustru? Alle de sju har jo hatt henne til hustru? Jesus sa til dem: Er det ikke derfor dere farer vill, fordi dere ikke kjenner Skriftene og heller ikke Guds kraft? For når de står opp fra de døde, verken tar de til ekte eller blir gitt til ekte, men de er som englene i himmelen. Men når det gjelder de døde, at de oppstår, har dere ikke lest i Moseboken, i fortellingen om tornebusken, at Gud talte til ham og sa: Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud! Han er ikke de dødes Gud, men de levendes. Dere farer ganske vill. (Markus 12:19-27) Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 At du er noe eget med en egen bevissthet separat fra alle andre er kun en illusjon son vil dø sammen med kroppen uavhengig av noe etterliv. Og dette vet du? Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei, *To personer er gift og begge to er kristne. *Mannen dør og kommer da etter bibelen til himmelen. *den gjenlevende dama gifter seg på nytt med en annen kristen mann. *De to gjenlevende personen dør. Og alle de tre er da i himmelen Mitt spørsmål blir da: blir ikke dette problematisk? Hun er glad i begge mennene hun var gift med på jorden, hvordan blir dette løst i himmelen, hun kan vel ikke ha to ektemenn i himmelen? Himmelen finnes ikke. Levende dyr/mennsker er bare en biologisk maskin, dør du så råtner kroppen din og restene blir til jord. Du kommer aldri til å se familien din i "himmelen". 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 At du er noe eget med en egen bevissthet separat fra alle andre er kun en illusjon son vil dø sammen med kroppen uavhengig av noe etterliv. Og dette vet du? Dette blir en filosofisk diskusjon, og jeg er mer interessert i motargument enn slik retorikk som du driver med nå. Hva jeg vet er ikke interessant. Persepsjon og visdom er ikke gitte sannheter som gjelder for alle. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det kan du si! Men faktum er at vi blir lokket med evig liv, men jeg får jo ikke evig liv hvis jeg ikke er meg selv lenger, men bare en del av en homogen suppe av ren 'kjærlighet'... Nei, faktumet er at man lager seg en "agent" eller "person" om du vil .. og denne "agenten" ønsker seg alt mulig mellom himmel og jord. Du er jo ikke den agenten, så hva eller hvem er du egentlig? Vi var alle "noe" før vi ble oppdratt of dermed fortalt hva "de" ønsket vi skulle bli, og så ble vi "det", men er virkelig "det" alt man er? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Da virker ikke himmelen til å være et sted som tiltrekker meg Ikke vær bekymret. Himmelen, dersom en tar bibelen og koranen på alvor, er en sammenhengende orgie, tror jeg. 1. Husk at Gud og Allah er den samme, Abrahams gud. 2. Tenk over hvem som har flest unger 3. Hva er den høyeste belønning de som kaller ham Allah kan oppnå. 4. Når det gjelder kone1 og kone2, Husk at Abrahams gud er for polygami. Er ikke en himmel uten sex et helevete? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Himmelen finnes ikke. Levende dyr/mennsker er bare en biologisk maskin, dør du så råtner kroppen din og restene blir til jord. Du kommer aldri til å se familien din i "himmelen". Kroppen vil gjenoppstå i fornyet form, himmelen har allerede begynt med den åndelige (mentale) oppstandelsen, de kristne har opplevd, det evig liv er et faktum. Endret 21. juli 2015 av IHS Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Kroppen vil gjenoppstå i fornyet form, himmelen har allerede begynt med den åndelige (mentale) oppstandelsen, de kristne har opplevd, det evig liv er et faktum. Du tar feil. 1 Lenke til kommentar
Anders78 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) . Endret 25. juli 2015 av Gilmour 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Kroppen vil gjenoppstå i fornyet form, himmelen har allerede begynt med den åndelige (mentale) oppstandelsen, de kristne har opplevd, det evig liv er et faktum. Mange mennesker nekter å innse at de bare er én av utallige generasjoner i en kjede av konstant utviklende biologisk liv, der individet bare er ett steg på veien for at arten skal overleve de stadige endringene i omgivelsene. De skaper seg 'forklaringer' som skal gjøre livet lettere, ved å tenke at det ikke er slutt når man dør. Eller man 'kjøper' andre menneskers forklaringer: Religion. Ikke gjør slikt mot deg selv! Kos deg på jorden her og nå, for når du dør slukkes lyset for deg for godt. Ingen himmel eller noe annet. Har du fått barn, har du iallefall bevist at du var en del av arten som var best tilpasset og fikk videreført genene dine før du bukket under. Har du ikke fått barn før du dør, vel... da var du bare et av de svake leddene som arten ikke hadde bruk for fremover. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Himmelen finnes ikke. Levende dyr/mennsker er bare en biologisk maskin, dør du så råtner kroppen din og restene blir til jord. Du kommer aldri til å se familien din i "himmelen". Kroppen vil gjenoppstå i fornyet form, himmelen har allerede begynt med den åndelige (mentale) oppstandelsen, de kristne har opplevd, det evig liv er et faktum. Det var interresant å høre du må gjerne referere til hvor i bibelen dette står skrevet, men på en annen side så er det liksom ingen vits å lese det som står i bibelen for ofte så blir det sagt slik du sier i et annet innlegg: Sitat: "På den annen side, er hele fortellingen om skapelsen av paradiset symbolsk og skal ikke tas bokstavelig, poenget i hele fortellingen er at mennesket vendte Gud ryggen." Altså hva er vitsen med en bok man kan tolke akkurat som man vil og ikke tas bokstavelig. Det er ikke rart det etterhvert er blitt mange trosretninger/religioner, der alle selvfølgelig hevder at kun deres tolkning/tro er den rette og alle andre er vantro. At den åndelige (mentale) oppstandelsen og det evige livet har begynt, kan du lese her, Joh 5:24 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve." At også de kristnes kropper (ikke bare ånd) skal fornyes, kan du lese her, Fil 3:21 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten." Det nye og evige mennesket, har kropp og ånd lik Jesu Kristi kropp og ånd, de er som ham, gudommelige mennesker. At mange ikke forstår hva skriften egentlig sier, er ikke så rart, det ligger litt høyt, nærmest science fiction Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 At dette står i en hundrevis av år gammel roman gjør det ikke til sannhet. Jeg kunne sitert mye fra haugevis av andre bøker, men jeg forstår jo at det mennesker skriver i bøker er noe de bare har tenkt inne i hodet sitt før hånden så satte det på papiret. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Ikke gjør slikt mot deg selv! Kos deg på jorden her og nå, ..... Sover du ? Det er de kristne som har skapt den vestlige verden ! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 At dette står i en hundrevis av år gammel roman gjør det ikke til sannhet. Jeg kunne sitert mye fra haugevis av andre bøker, men jeg forstår jo at det mennesker skriver i bøker er noe de bare har tenkt inne i hodet sitt før hånden så satte det på papiret. At du er mot skapelsen av en ny kropp og ny ånd som mennesket kan leve evig i, har ingen ting å si, livet går videre. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 At dette står i en hundrevis av år gammel roman gjør det ikke til sannhet. Jeg kunne sitert mye fra haugevis av andre bøker, men jeg forstår jo at det mennesker skriver i bøker er noe de bare har tenkt inne i hodet sitt før hånden så satte det på papiret. At du er mot skapelsen av en ny kropp og ny ånd som mennesket kan leve evig i, har ingen ting å si, livet går videre. Lykke til i evighets livet sitt... Likte ikke de fleste i familien min spesielt godt i live, har faktisk aldri gjort det, og har intet ønske om å tilbringe en evighet med de suseladdene, det ville jo vært helvette i all evighet det... Dessuten er himmelen fyllt med kristne hyklere og da er nok helvette stedet å være, da det er bedre å feste i helvette enn å tjene på knærne i himmelen... Men de kristne mytene er kun det, myter... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå