Gå til innhold

ANBEFALING: De beste bærbare PC-ene til høsten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lenovo kommer jo med Flex 2 og Yoga Pro 2 også. Hvordan er disse mot Yoga 500 som nevnes her?

Ellers er vel Dell Inspirion 7000 et godt valg her til under 5000?

Lenovo kommer jo med Flex 2 og Yoga Pro 2 også. Hvordan er disse mot Yoga 500 som nevnes her?

Ellers er vel Dell Inspirion 7000 et godt valg her til under 5000?

Yoga 500 har 14'' skjerm. Yoga 3 Pro, 2 og 2 pro leveres med 13'' og flex 15,6''. Yoga 2 pro er fjorårets modell og er vel utgått? Yoga 3 pro er superslank, har qhd-skjerm, core-m prosessor (som MacBook), er priset fra ca 10k og kan sees på som en premium ultrabook.

Så vidt jeg ser er yoga 500 tilgjengelig i 2 utgaver hos Elkjøp i hvert fall. Fra 4995 med pentium og 4gb ram til 7995 med i5 og 8gb ram.

For den jevne studenten er 4995-varianten ofte god nok og gir mer enn nok ytelse til Internett, oppgaveskriving, filmtitting, musikk, epost og slikt. Denne ligger ikke i premiumnivået, men du får likevel meget god skjerm, lys i tastatur, ac-nett, ssd og lignende til en meget god pris. Byggekvaliteten kjennes også bra ut sammenlignet med andre maskiner til rundt 5k.

For min del ville jeg nok aldri kjøpt laptop i denne prisklassen fordi jeg setter pris på kvalitet. likevel, med disse modellene som artikkelen beskriver så får jeg heller ikke dårlig samvittighet av å anbefale de til venner/familie.

Lenke til kommentar

Hvorfor er Mac den eneste i 8500-9500 kr klassen? Burde det ikke da tas med noen litt mer premium pc-er også?

Syntes generelt at det burde vært flere pc-er til nærmere 10.000kr. Selv om det er en skole pc så er det jo ikke alle som bare skal bruke den til skolearbeid, surfing og Spotify.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...