Gå til innhold

[Løst] cowboyhatt

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har en hvit Stetson cowboyhatt i 100% ull, skulle hatt den farget i svart.

Kan ikke vaskes i vaskemaskin, kan man da likevel kjøpe vanlig klesfarge på butikken å ha det i maskinen eller er det noen andre måter å farge den på?

Håper på svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns kanskje ikke det høres ut som en god idé å legge en slik hatt i vaskemaskinen – store sjanser for at den blir ødelagt...

Er det noen annen måte å få farget den på?

Ikke som jeg kan, i hvert fall. Det går jo an å farge ull, så hatten i seg selv kan man sikkert farge, men jeg innbiller meg at den kommer til å miste fasong uansett.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å ha vann i en balje, helle fargemiddel oppi og legge hatten der. Tror hatten bør kunne ligge der uten å være krøllet/bøyd eller deformert. Bedre enn vaskemaskinen ihvertfall, men om det funker er en annen sak.

Er en liten risiko for at hatten blir ødelagt, men langt mindre enn i vaskemaskin der det så godt som er garantert.

Om jeg absolutt skulle farget den ville jeg gjort det slik, det bør gå greit men gir på ingen måte noen garanti :)

Lenke til kommentar

Du kan prøve å ha vann i en balje, helle fargemiddel oppi og legge hatten der. Tror hatten bør kunne ligge der uten å være krøllet/bøyd eller deformert. Bedre enn vaskemaskinen ihvertfall, men om det funker er en annen sak.

Er en liten risiko for at hatten blir ødelagt, men langt mindre enn i vaskemaskin der det så godt som er garantert.

Om jeg absolutt skulle farget den ville jeg gjort det slik, det bør gå greit men gir på ingen måte noen garanti :)

Takk for svar, skal prøve på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...