d'espresso Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei! Blir nødt til å ta et årsstudium for å sanke et par ekstra studiepoeng, samt forhåpentligvis lære litt i samme slengen.. Tenker på historie, men hvordan er egenlig det? Ser at det er fire skriftlige eksamener uten hjelpemidler på det ene studiestedet jeg vurderer.. Men det er kanskje normal praksis? Noen som har erfaring om hva som kan være det greieste av; Historie Engelsk Samfunnsfag Internasjonale studier med historie Statsvitenskap Org. og ledelse Kulturprosjektledelse Film og fjernsynsvitenskap Takker for alle svar Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det er vel ikke så mange som har prøvd så mange av de mulighetene. Historie har jeg tatt med fire skriftlige eksamener. Det gikk greit det. Men det er jo en del som skal leses. Tok det i Bodø. Engelsk ville jeg holdt meg langt unna. Selv har jeg bare et halvt grunnfag i engelsk og lærte ingenting annet enn å skrive svada om skjønnlitteratur. Jeg er ikke sikker på hva samfunnsfag er engang. Muligens en sekkefag som inkluderer sosiologi, geografi, økonomi osv.? Sosiologi kjenner jeg godt til. Det kan fort bli litt tørt og veldig teoretisk. Men en årsenhet i sosiologi skulle en komme seg igjennom uten for mye stress. Når jeg tenker meg om har jeg faktisk også en årsenhet i offentlig administrasjon og ledelse. Det var kjedelig, men ikke vanskelig. Kulturprosjektledelse hørtes da veldig smalt ut? Kanskje ikke noe å ta dersom en ikke er fast bestemt å jobbe med dette. Kan ingenting om mediefag eller statsvitenskap. Historie er jo et greit fag. Jeg fikk delvis velge pensum selv og valgte en koloss av en bok på engelsk av en viss Merriman. En måtte også levere inn noen obligatoriske oppgaver. Men ellers kunne jeg bare møte opp på de fire skriftlige eksamene. Var ikke på en eneste forelesning og snakket ikke et ord med andre studenter. En får jo tilgang på forelesningsnotatene på nett da. Ingen samarbeidsoppgaver eller slikt tull hvor en går på trynet fordi en er avhengig av noen som ikke gjør jobben sin. Slik sett var historie veldig greit å lese. Det mest irriterende var at en pensumbok kostet 850 kr pluss at jeg måtte lese en bok med originale rettsdokumenter fra rettsoppgjøret etter Kautokeino-opprøret. Det var en kjedelig nedtur. Men det er sikkert bare noe Bodø holder på med. 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Takk for godt svar.. Kanskje jeg bare skal kjøre på med historie, da. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Det er vanskelig å svare på uten å vite noe om evnene eller interessene dine. Men hvis du bare trenger ståkarakter, er nok de aller fleste årsenheter overkommelige. Det kan tenkes at humanistiske fag er lettere å bestå enn kvantitative fag. Eksamenene er vanskeligere å vurdere og karaktersette, slik at karakterene trekker mot midten av skalaen. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Interesserer meg for historie, blant annet.. Lite for humanistiske fag. Det er ikke helt min greie. Så tror jeg går rett med historie.. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg vil tro at statsvitenskap er det mest krevende av de du har listet opp. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Interesserer meg for historie, blant annet.. Lite for humanistiske fag. Det er ikke helt min greie. Så tror jeg går rett med historie.. Historie er et humanistisk fag, sammen med engelsk og filmvitenskap på lista di. Men det er nok mest fornuftig å gå for det som interesserer deg mest. 1 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Aha.. Så mye peil har jeg.. Men ja, er nok fint med noe som interesserer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå