Dahlen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Hei! Jeg merka nylig at CPU vifta gikk på maks hele tiden. Åpnet vifta for å rengjøre støv og hundehårT_T men tempen var den samme Ser nå at det er 63-70 grader når jeg kun er på skrivebord men kommer opp mellom 99-102 når jeg spiller. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette eller må jeg kjøpe ny ? Jeg har en Master Cooler Seidon 120M Kan det eventuelt være kjøler-pastaen som har dårlig forbindelse eller kan det være noe annet som kan bli defekt på kjøleren? Kjøpte ferdig pc fra komplett for 2 år siden. Takk for svar! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Regelen er at dersom man tar av kjøleren, så bytter man kjølepasta. Det kan også være nyttig å bytte den innimellom. Går pumpen på kjøleren i det hele tatt? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Godt spm over her, demonterte el slik kjøler og "ut-nippel" var helt tettet igjen av snerk fra "vann-farge-antialge-middelet" En slik kjøler ville jeg ikke ha brukt mer en 2 år før den kastes. Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Regelen er at dersom man tar av kjøleren, så bytter man kjølepasta. Det kan også være nyttig å bytte den innimellom. Går pumpen på kjøleren i det hele tatt? Demonterte kun vifta når jeg rengjorde, ikke kjøleren. Det lyser blått på på kjøleren over cpu og kjenner vibrasjon i rørene enest Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Godt spm over her, demonterte el slik kjøler og "ut-nippel" var helt tettet igjen av snerk fra "vann-farge-antialge-middelet" En slik kjøler ville jeg ikke ha brukt mer en 2 år før den kastes. Da får jeg bestille en ny en regner jeg med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå