Gå til innhold

Benq XL2420T Grumsete/dårlige farger

Anbefalte innlegg

Hei.
Har hatt en Benq skjerm i 2-3 år nå som er super til gaming, men jeg klarer ikke til å få den til å duge til noe som helst annet. Jeg har prøvd å kalibrere den selv, bruke andre sine kalibreringer osv. osv.. Men det går rett og slett ikke ann å få noe pent, glatt bilde annet enn inne i spill.

Nettsider er udugelig og bilder blir ufattelig dårlig. Jeg ser omtrent piksler, så ille er det. Og fargene er så unøyaktige at det er til å rive seg i håret av.

Nå har jeg hatt den så lenge at jeg tenker på å kjøpe ny. Er det noen som har en mirakelkur for denne skjermen? Eller er den rett og slett udugelig til alt annet enn spill?

Er det noen som i verste fall har en annen skjerm å anbefale? Jeg ønsker en som viser klare, glatte farger uten noe som helst TEGN til piksler (Høy oppløsning). Presise farger og relativt rask skjerm. Men siden jeg fortsatt vil bruke benq'n som gaming skjerm er ikke hurtighet det aller viktigste denne gangen og gjerne så billig som mulig. Altså en nr 2 skjerm med gode farger til bilder/redigering og surfing. Ikke noe high-end her altså..

Helst 24", vet ikke om jeg får plass til en 27", mest sannsynlig ikke.. Hvis dere ikke vet om et ran

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst du har Nvidia så kan du gå inn på kontrollpanel å sette opp digital vibrance opp til rundt 80%. Det hjalp hvertfall enormt på min Benq XL2411T som også sliter litt med farger, men som ellers er helt super til gaming. Desverre kan man ikke få i både pose og sekk, men VA panel er en god mellomting mellom TN og IPS paneler. De har ganske god responstid og bedre farger enn TN har, men er ikke helt på høyde med IPS på farger.

Lenke til kommentar

Visst du har Nvidia så kan du gå inn på kontrollpanel å sette opp digital vibrance opp til rundt 80%. Det hjalp hvertfall enormt på min Benq XL2411T som også sliter litt med farger, men som ellers er helt super til gaming. Desverre kan man ikke få i både pose og sekk, men VA panel er en god mellomting mellom TN og IPS paneler. De har ganske god responstid og bedre farger enn TN har, men er ikke helt på høyde med IPS på farger.

Fikk en litt varmere farge ja, men hjalp desverre ikke noe på grumsete bilde..

Er ofte i spesielt nettlesere det er noen bokstaver som er veldig utydelige..

Så fint hvis noen har et billig alternativ??

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva du mener med billig, men her har du hvertfall en monitor som fungerer både til gaming og annet bruk med fargene man kun får fra et IPS panel.

Har du forresten husket å sette på Cleartype i Windows for å få skarpere tekst når du surfer eller gjør andre ting?

Hos meg så er skrift og annet helt kurant å vi har omtrent samme monitor. Du har jo også skarphet under innstillinger på skjermen som du kan kjøre opp til maks visst du ikke allerede har gjort det.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...