Okdokk Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Tror jeg har gått på en liten vegg... Etter lærlingetiden så fikk jeg aldri noen videre jobb innen faget mitt. Jobbet som telefonselger en liten periode gjennom et svært useriøst bemannings byrå, dette gjør at jeg ikke får støtte fra nav før de har fylt ut dokumenter som jeg trenger for å få støtte fra NAV. Fikk ikke skole nå til høsten, verken VGS eller høyere. Jeg har 2 andre fagbrev jeg kan med den utdanninga jeg har per dags dato, men har ikke vært heldig med å finne bedrifter som ansetter, ringt de som er tilgjengelig i byen i hvertfall, ikke noe førerkort, og familie og venner er ikke tilgjengelig til flytting før det blir virkelig kritisk. Utleier skal selge huset, så jeg kan ikke bo der jeg gjør nå, må flytte ut i løpet av august. Har ikke råd til å flytte et annet sted da jeg har en spesiell avtale hos han som jeg leier til nå. TL;DR: Hvem burde jeg kontakte for å få hjelp til ny utdanning, fagbrev, støtte, etc. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Vel, har du generell studiekompetanse? Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Nei, fagbrev ikt, that's it. Vg3 var dataelektronik. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Ok. Om du ønsker å søke høyere utdanning må i alle fall generell studiekompetanse på plass. Det kan taes ved et påbyggingsår, i de fleste tilfeller. I teorien så kan du jo "bare" ta fagene? Altså å melde deg opp i til eksamener 1. september og kjøre på på egenhånd. Kan ha studiekompetanse til jul, sett at vg1 og vg2 er fullført. Med forbehold om at det i utgangspunktet var mulig å ta VG3 påbygg, da. Anbefaler en telefon til din videregående skole, eller samordna opptak eller noe i den duren. Fint å dobbel, og trippelsjekke når det kommer til slike ting.. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Er mer interessert i nytt fagbrev da det i det minste gir et relativt godt levebrød i forhold til der jeg bor... Videre utdanning er egentlig ikke et alternativ lengre, ikke per i dag ihvertfall... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Men, i og med at du har to fra før, er ikke disse noe å satse på? Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Har muligheten til å ta to fagbrev, ikke at jeg har de. Men får ikke lærlingplass uansett hvem jeg spør. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvilket fagbrev er det du ønsker å ta? Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Telekommunikasjonsmontør. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Noen som har brukt oppfølgingstjenesten? Virker som at de kan være greie å ha i min situasjon Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Noen som har brukt oppfølgingstjenesten? Virker som at de kan være greie å ha i min situasjon Hvis ikke du får deg jobb, kan det jo være en idé og flytte til et sted med større arbeidsmarked? Du har jo fagbrev, så hvorfor ikke jobbe en periode å spar opp litt penger til videre utdanning? Virker som du fokuserer veldig på hva du ikke kan, og hvilke begrensninger du har! Se heller på mulighetene Endret 21. juli 2015 av Ajeey Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Tenker på det, men situasjonen er slik at jeg ikke har økonomi til å finne et nytt sted å bo. Du har rett, fokuserer mer på det jeg ikke kan enn det som er en mulighet, det må jeg skjerpe meg på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå