Blesten_i_vesten Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg leier en leilighet i en enebolig, som er bygd på en liten plass. Utleier har det dyreste/beste/sterkeste abonnementet på markedet,men allikevel er nettverket forferdelig tregt. Det tar feks 2 timer å se en 45 minutters episode på netflix. Når utleier er på ferie, går det noe fortere, så jeg merker fort når de er hjemme. Alle i huset er frustrerte over det trege nettet, men ifølge leverandør er det ingenting mer de kan gjøre for oss. Vi er 5 eneboliger i området, og alle opplever det samme. Spørsmålet mitt er om det er noe jeg kan gjøre for å få et bedre nett? Jeg hørte noen snakket noe om en forsterker, men fikk ikke helt med meg hva de snakket om. Er det noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Så lenge linjen inn til huset er dårlig og det ikke tilbys bedre er det lite du kan gjøre. Når du sier forsterker regner jeg med at du mener en WiFi forsterker innad i huset, denne vil bare gi bedre signal, ikke noe raskere nett totalt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Om dere har 3G eller 4G kan dere kjøpe et dataabonnement hos Telenor eller Netcom. Sjekk de respektive dekningskart. Endret 19. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Så lenge linjen inn til huset er dårlig og det ikke tilbys bedre er det lite du kan gjøre. Når du sier forsterker regner jeg med at du mener en WiFi forsterker innad i huset, denne vil bare gi bedre signal, ikke noe raskere nett totalt. Ok. Den ene dataen i huset har fullt signal, men fortsatt treg. Da har det nok ikke noe å si. Ellers takk =) Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Om dere har 3G eller 4G kan dere kjøpe et dataabonnement hos Telenor eller Netcom. Sjekk de respektive dekningskart.jeg har telenor på telefon og er kjempefornøyd med 4g nettverket. Er stort sett det jeg bruker på telefonen. Wifi er det ikke noe håp for =( så det skal jeg sjekke ut =) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Om dere har 3G eller 4G kan dere kjøpe et dataabonnement hos Telenor eller Netcom. Sjekk de respektive dekningskart.jeg har telenor på telefon og er kjempefornøyd med 4g nettverket. Er stort sett det jeg bruker på telefonen. Wifi er det ikke noe håp for =( så det skal jeg sjekke ut =) Problemet med 3G/4G er datagrenser. Hvis netcom har bra dekning der kan du dog kjøpe dansk abonnement og få enormt mye mer for pengene dine. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Sjekk operatøren Banzai. De har Netcom-dekning og kvote opptil 100 GB. Telenor-baserte abonement har mye dårligere kvoter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg ville startet med å be huseier teste hastigheten med en PC koblet direkte til router/modem, ikke med WiFi. Det kan være at det er noe med wifi-oppsettet som gjør at nettet er tregt. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 fint hvis du kan oppgi hastighet huseier har inn fra ISP og hvis du kan oppgi hastigheter målt via fks. speedtest.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå