Gå til innhold

3M Fluorinert på utstilling


Anbefalte innlegg

Har bare lest det som står under prosjekter... Det mangler mye!

Hvorfor er det slik? Jeg kan ikke finne Mahogny Magic under prosjekter heller.

Ble OX ferdig? Har tydelig ikke lest alt jeg, trodde dere gav opp.

 

Edit: Det var altså dette jeg leste. Fikk ikke med meg at det var ferdig.

Endret av oyvkjar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Hvor er skjermkortet? :p

On-board skjermkort, regner jeg med. Dessuten er det en fryktelig gammel tråd du har nettopp bumpet, skjønner ikke helt vitsen med det... :roll:

Takket for den bumpen, for jeg hadde nemlig ikke fått med meg denne herligheten av en artikkel, skal si det fallt i smak! :dribble:

Hva skjer så videre, noen som benytter væsken? Følte den nærmest var en revolusjon, og allikevel ser det ut til å ha dauet ut... :hmm:

Lenke til kommentar

Njaaa, ikke heeelt!

Har jo 10ltr av den guffa stående her, som er tenkt brukt til et muligens ennå mer avansert eksperiment.

Problemet er bare at stoffet fordamper fortere enn gratis bensin hos Shell, så av den grunn må man bygge et litt spesielt kabinett kan man si....

Har forøvrig testet væsken direkte i et system som vanligvis er fyllt med vann, og resultatet lå nok litt under det man vanligvis oppnår med den man henter ut fra krana på kjøkkenet.

Samtidig kan det jo også nevnes, at takket være den lave viskositeten på 3M´s produkt, ble pumpa ganske så hørbar!

Det som imidlertid er svært besnærende, er at væsken ikke i noen sammenheng leder strøm, og kan av den grunn benyttes for kjøling av så godt som alle komponenter i maskinen!

Bortsett fra CD-drev og andre tilsvarende enheter.

Håpet mitt er jo før eller siden å lage noe som fullt ut benytter Fluorinért som kjølevæske! Men som du sikkert forstår: Det krever en ganske omhyggelig og komplisert løsning, om guffa skal bevares....... :hmm:

Lenke til kommentar
Njaaa, ikke heeelt!

Har jo 10ltr av den guffa stående her, som er tenkt brukt til et muligens ennå mer avansert eksperiment.

Problemet er bare at stoffet fordamper fortere enn gratis bensin hos Shell, så av den grunn må man bygge et litt spesielt kabinett kan man si....

Har forøvrig testet væsken direkte i et system som vanligvis er fyllt med vann, og resultatet lå nok litt under det man vanligvis oppnår med den man henter ut fra krana på kjøkkenet.

Samtidig kan det jo også nevnes, at takket være den lave viskositeten på 3M´s produkt, ble pumpa ganske så hørbar!

Det som imidlertid er svært besnærende, er at væsken ikke i noen sammenheng leder strøm, og kan av den grunn benyttes for kjøling av så godt som alle komponenter i maskinen!

Bortsett fra CD-drev og andre tilsvarende enheter.

Håpet mitt er jo før eller siden å lage noe som fullt ut benytter Fluorinért som kjølevæske! Men som du sikkert forstår: Det krever en ganske omhyggelig og komplisert løsning, om guffa skal bevares....... :hmm:

Hva med og lage et helt lufttett system som du lager overtrykk i med en vanlig luftkompressor?

 

BTW: 10liter? Koster ikke "guffa" 180euro Pr.Kg?

 

EDIT: leste litt tidligere i artikkelen her at vesken kan kjølest ned til -100'C, Hva med og legge det i fryseren slik at det ikke fordamper så lett? Hvor mangen grader må man opp i før vesken når kokepunktet sitt?

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...