Gå til innhold

3M Fluorinert på utstilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult prosjekt.. Synd at vesken er for dyr til at vanlige dødelige folk har råd til å bruke noe lignende...

 

Den produsenten som lanserer en slik veske til under 400 kr literen har skutt gullfuglen.... Burde ikke være umulig å produsere en veske med lignendes egenskaper til en litt mer fornuftig pris...

Lenke til kommentar

OK, må bare komme med kontruktiv kritikk her nå. SINNSYKT bra prosjekt forresten! Noe av det beste jeg har sett hittil. Men jeg savner virkelig en liten videosnutt av hele saken! Desuten litt flere closeup høy-oppløsnings bilder. Ellers litt kort skrevet, men bra artikkel. Litt mer om temps hadde også vært koselig *grin* GO OK.NO !! :woot:

Lenke til kommentar
Til slutt, et hovedkort, cpu og ram kjølt av en 120mm vifte på 7V?

Av de tingene der, er det bare cpu'en som trenger kjøling (i et uoverklokket system). En 120mm vifte @ 7v hadde gjort jobben helt ypperlig sammen med en kurant cpu-blokk.

Kom ikke her og vær så negativ da. Jeg tror ikke meningen med prosjektet var å få til ekstreme klokke egenskaper. Det var heller å få til en heftig casemod med nytenkende kjøling. Og dette vil jeg virkelig si at de fikk til med glans!

Jeg synes i alle fall at det var et drit stilig prosjekt, selv om det ikke hadde noe med overklokking å gjøre. Og siden det ikke er noen casemod.no oppe og går, så vil jeg si at dette passer inn som støpt på overklokking.no.

Lenke til kommentar

GENIALT GENIALT GENIGALT

 

Ypperlig prosjekt, men noen må finne ut om denne vidunder væska eller et substitutt til den er å få tak i til en halveis grei pris.

 

 

sjefen_

Bøyer meg i støvet. Fett opplegg. Men vifteløst ble det ikke, men en større radiator ordner det enkelt (men da går det jo med mer grisedyr veske)

 

Men sjefen kan du ikke bare f.eks bruke etanol (smugler sprit, teknisk sprit) til å kjøle systemet (inni blokka og slangene). Spriten fryser på -78 celsius, og det skulle gi deg en god del og gå på. Så tar du dette 3m stoffet og legger rett rundt selve hovedkortet og gpu.

Så slipper du luft rundt cpu, gpu og nordside som ville gitt deg kondens i et slikt

system.

I tillegg går prisen på systemet ned fra "ufattelig usannsynlig mega interplanetarisk dyrisk dyrt" til "så dyrt at du må leve på brød og vann resten av livet ditt" i pris, men jeg er overbevist at det hadde vært verdt hver krone........

 

Må nesten slakte Keiko med en gang og få solgt unna kjøttet for å få meg et slikt system med en gang.........

Lenke til kommentar

psilocybe: Det har du for såvidt rett i - men det som er stilig her er at kjølevæsken dusjes rett på HIS'en - det er altså ingen kjøleribbe montert. Dessuten renner væsken over kortet, som for øvrig står nedi "badet" som dannes i bunnen - om enn ikke så mye.

 

Og det er helt riktig at dette prosjektet ikke var ment for rå ytelse. Maskinen har et eneste formål: å vise fram fluorinert og dens egenskaper på en snasen måte. De termiske egenskapene, derimot, skal vi ta en grundig titt på etter hvert. Og da blir det ikke noe puslete maskineri som skal kjøles godt under frysepunktet, det lover jeg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...