Gå til innhold

3M Fluorinert på utstilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm, så da kan dere kjøle en hel pc, med væske, ned til den tempen dere vil.

 

liten frysebox- må kansje bytte gassen til en kraftigere gass.

med digital temperatur instilling. harddiskene/cdrommer oppå toppen av kjøleboxen.

 

kondensatorer virker bare ned til -20 har jeg lest. så da blir hele pcen kjølt til -20?

 

det høres kansje ikke spesielt ut, men siden skjermkortet, bussen og rammen også blir kjølt ned til -20 burde dette bli en slager allikevel. venter i spenning, endelig noe intressant å lese om.

Lenke til kommentar

Trodde hele greia skulle være nedsenket i vesken, ikke at det bare lå en liten dam i bunnen som ikke hadde serlig effekt. Ikke så effektivt hvis den bare blir sprutet på. Hadde kanskje vært best med helt nedsenket og så et rør fra radiatoren med den kalde vesken rett på kjernen.

 

Eller meget bra gjennomførn! :woot:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt så er dette et Showoff prosjekt, og jeg også ville valgt den løsningen de har valgt da det "synes" bedre, her kan du da stå og se at Væska spruter utover Cpu/HK istedenfor et Væskebad som folk vil skumpe borti for å "se" at det er væske i "badet" Se at det skvalper i tanken :)

 

Med en dusj er det jo mye mer Visuelt hva som skjer :D

Lenke til kommentar
hm, så da kan dere kjøle en hel pc, med væske, ned til den tempen dere vil.

 

kondensatorer virker bare ned til -20 har jeg lest. så da blir hele pcen kjølt til -20?

 

det høres kansje ikke spesielt ut, men siden skjermkortet, bussen og rammen også blir kjølt ned til -20 burde dette bli en slager allikevel. venter i spenning, endelig noe intressant å lese om.

vell... nå reklameres det jo med at VAPPOCHILL XE skal klare å holde CPU på -30.. så ikke vet jeg..

.......................................................................................................................

 

trafo olje... brukes (som navnet til sier) til å kjøle ned trafoer... noe som blir veldig varmt... jeg tror det ville være perfekt å kjøle ned en PC med dette.. kommer selvfølgelig bare ann på pris...noen som vet prisen på dette???

Lenke til kommentar
hm, så da kan dere kjøle en hel pc, med væske, ned til den tempen dere vil.

 

kondensatorer virker bare ned til -20 har jeg lest. så da blir hele pcen kjølt til -20?

 

det høres kansje ikke spesielt ut, men siden skjermkortet, bussen og rammen også blir kjølt ned til -20 burde dette bli en slager allikevel. venter i spenning, endelig noe intressant å lese om.

vell... nå reklameres det jo med at VAPPOCHILL XE skal klare å holde CPU på -30.. så ikke vet jeg..

.......................................................................................................................

 

trafo olje... brukes (som navnet til sier) til å kjøle ned trafoer... noe som blir veldig varmt... jeg tror det ville være perfekt å kjøle ned en PC med dette.. kommer selvfølgelig bare ann på pris...noen som vet prisen på dette???

Trafo-olje funker dårlig tror jeg gitt, jeg har vært med på å bytte olje på flere trafoer og jeg mener oljen har ett arbeidsområde på 50-70 grader, og den er veldig giftig etter hva jeg husker. Syntesisk olje. Samt, den er steindyr:)

Men du kan jo stikke ned på ditt lokale e-verk og spørre om noen liter, så kan du teste ut selv.

De har i kannevis, men blir du tungpusten svimmel og dårlig, så skyld ei på meg.

Lenke til kommentar

Var litt missvisende innledning på denne artikklen. Sakser litt fra artikkelen:

 

Tenk deg en datamaskin med bedre kjøling enn markedets beste vannkjøling, men uten en eneste bekymring for vannlekkasje. Tenk deg en maskin som yter bedre enn alt annet, men likevel klarer seg uten et snev av viftestøy. Tenk deg å kjøle ned hele maskinen til mangfoldige minusgrader uten å ofre en tanke på kondens og isolasjon. Tenk deg Fluorinert.

 

1. Ordinær vannkjøling gir bedre temperaturer enn 48 grader idle

2. Denne maskinen her var jo virkelig ikke noen ytelseskonge

3. Den var jo slettes ikke uten viftestøy

 

Jeg skjønner jo at dere her snakka om mulighetene med fluorinert, men jeg forventa egentlig litt rå klokking, lave temperaturer og heftig ytelse etter å ha lest begynnelsen av artikkelen, men innså jo litt senere at det ikke var tilfellet. Ble først og fremst en casebuild artikkel dette her og ikke så mye væskekjøling. men samme hva du gjør med en sånn væske så ser det jo litt kult ut da, kan ikke nekte for det ;)

 

Et lite spørsmål. Bildene viser at radiatoren kjøles ned av ei vifte som blåser luft inn. Men jeg ser ikke noe luftuttak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...