Gå til innhold

Kan noen gi meg en jobb?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er da en mann på 32 år, som bor i Oslo, sammen med min samboer og to små barn.

De siste to årene har jeg gått ufrivillig arbeidsledig, etter at kontrakten med skolen jeg jobbet på gikk ut sommeren 2013. Har sendt over 200 jobbsøknader, og vært på over 60 intervjuer uten å få jobb. Har en bachelor i pedagogikk, men virker nok litt usikker i jobbintervjuene, og vet ikke helt hva jeg skal svare på spørsmål om hva jeg kan tilføre de ulike jobbene. Fikk dagpenger frem til oktober, men har siden det levd på min samboer, og det sier seg selv at det ikke går i lengden. NAV er overhodet ikke behjelpelig, og sier at jeg må skaffe praksisplass på egenhånd. a kan jeg like gjerne søke jobb på vanlig måte

Derfor ser jeg nå etter andre typer jobber, da jeg er usikker på om jeg har den rette personligheten til å jobbe med barn. Er en relativt stille og sjenert person, i hvertfall i begynnelsen når jeg møter nye mennesker. Søkte studier nå til høsten, men kom bare inn på en skole langt unna, på et studie jeg bare hadde som tredjevalg. Å flytte langt unna familien for å studere noe jeg ikke har veldig lyst til å studere er ikke aktuelt.

Derfor er dette min siste utvei. Jeg er lei av å gå på intervjuer, og å prøve å få meg en jobb uten å klare det. Derfor spør jeg her: Er det noen som ønsker å ansette en fyr som har noen kilo for mye, men som likevel ikke er redd for å ta i et tak? Jeg er åpen for det meste, men kunne tenke meg f.eks kontor, lager, butikk, postbud osv. Vil helst ikke jobbe innen gatekjøkken/restaurant, da jeg har prøvd dette før, og det ble ALTFOR stressende. Pga familiesituasjonen ønsker jeg helst en vanlig 8-16 jobb, og primært da i Oslo-området, men kan også pendle til Bærum/Asker/Lier/Drammen/Strømmen/Lillestrøm.

Om noen her vet om noen som trenger en fyr som har mye forskjellig jobberfaring, men som ikke er så flink til å svare for seg i intervjuer, så skriv gjerne et innlegg, og hvordan jeg evt kan kotakte deg.

Drar på ferie i to uker fra i morgen av, og har dessverre ikke nett der jeg skal, men svar meg gjerne, så svarer jeg tilbake så fort jeg kan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 32 år gammel og trenger ikke å være sjenert når du skal "selge deg selv/vise deg frem" på jobbintervju om tema du er god på. Husk at intervjuene er på jakt etter en fin balanse mellom kunnskap/ferdigheter og personlige egenskaper, og viser du usikkerhet utad knyttet egen personlighet og det faglige er det lett å ikke bli vurdert videre (noe som veier en del blant pedagoger?). De skal føle seg trygge på deg. Viktig er det og at du trekker frem nyttige aktiviteter som du har gjort disse to årene enn at de får høre at du kun har vært arb. ledig.

Det var kanskje en grunn til at du valgte pedagogikk, kanskje det er elementer i det som du spesielt interesserer deg for, andre felt/jobber der du ikke trenger å jobbe med barn? Synd å ikke kunne få betalt for kompetansen man har dersom annen jobb velges. Kanskje du vurderer andre jobber pga mengden avslag du har fått, men jeg tror du kunne kommet lengre om du tok et steg tilbake og endret tankegangen og måten du er i intervjuer da 200+ sier sitt. Du trenger ikke å være en annen person, men ikke vær sjenert, kanskje reservert? Kjenn ditt fag, kanskje forbundet ditt har noen faktahefter med faglige setninger som kan tilføye det du ønsker å formidle. Lykke til!

Endret av nacario
Lenke til kommentar

Utdanning er bare til en spesifikk jobb.

Utdanning = du får kvalifikasjon til kun å utføre 1 spesifikt jobb.

Du er utdannet pedagog. Det betyr vel at dine arbeidsplasser er

1. Barnehage

2. Barneverns institusjoner

3. Psykisk hemmede mennesker

4. Ungdomsklubber

5. Ungdomshus

6. SFO

Nei du får ikke jobb i en vanlig kiwi butikk bare fordi du har pedagog utdanning. Det er ikke slik et kunnskap samfunn fungerer. Søk jobb i barnehage da vel. Det er jo nesten ingen hankjønn der og kun hunkjønn for det meste.

Mangler massevis av pedagoger i barnehagen. Søk i vei :D

http://www.nrk.no/fordypning/_-barnehager-mangler-pedagoger-1.7352131

Får du ikke jobb i barnehage så har jeg en løsning til deg. Spreng EØS og Europa unionen i fillebiter.

Er så drittlei av at norske arbeidsgivere skal utnytte fattige mennesker fra Polen, Italia, Spania osv i Norge.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Du er 32 år gammel og trenger ikke å være sjenert når du skal "selge deg selv/vise deg frem" på jobbintervju om tema du er god på. Husk at intervjuene er på jakt etter en fin balanse mellom kunnskap/ferdigheter og personlige egenskaper, og viser du usikkerhet utad knyttet egen personlighet og det faglige er det lett å ikke bli vurdert videre (noe som veier en del blant pedagoger?). De skal føle seg trygge på deg. Viktig er det og at du trekker frem nyttige aktiviteter som du har gjort disse to årene enn at de får høre at du kun har vært arb. ledig.

Det var kanskje en grunn til at du valgte pedagogikk, kanskje det er elementer i det som du spesielt interesserer deg for, andre felt/jobber der du ikke trenger å jobbe med barn? Synd å ikke kunne få betalt for kompetansen man har dersom annen jobb velges. Kanskje du vurderer andre jobber pga mengden avslag du har fått, men jeg tror du kunne kommet lengre om du tok et steg tilbake og endret tankegangen og måten du er i intervjuer da 200+ sier sitt. Du trenger ikke å være en annen person, men ikke vær sjenert, kanskje reservert? Kjenn ditt fag, kanskje forbundet ditt har noen faktahefter med faglige setninger som kan tilføye det du ønsker å formidle. Lykke til!

"Man trenger ikke være sjenert når man er voksen". Den regla har jeg hørt svært mange ganger de siste to årene. Men det hjelper ikke. Som du skriver, personlige egenskaper og faglig kunnskap er svært avgjørende når man søker jobb som pedagog. Derfor tenker jeg at jeg kanskje ikke passer til å jobbe med barn, og burde derfor finne et annet felt.

Så nå har jeg søkt et annet studium gjennom restetorget, og kommet inn på det. Så får je heller satse på det

Lenke til kommentar

1. Barnehage

4. Ungdomsklubber

5. Ungdomshus

6. SFO

Nei du får ikke jobb i en vanlig kiwi butikk bare fordi du har pedagog utdanning. Det er ikke slik et kunnskap samfunn fungerer. Søk jobb i barnehage da vel. Det er jo nesten ingen hankjønn der og kun hunkjønn for det meste.

Får du ikke jobb i barnehage så har jeg en løsning til deg. Spreng EØS og Europa unionen i fillebiter.

Er så drittlei av at norske arbeidsgivere skal utnytte fattige mennesker fra Polen, Italia, Spania osv i Norge.

Nei, men jeg har jo erfaring fra butikk også da, selvom det er mange år tilbake i tid. Har søkt masser av jobber i barnehager, men de pedagogene som jobber der er jo barnehagelærere, og det er ikke jeg

Lenke til kommentar

1. Barnehage

4. Ungdomsklubber

5. Ungdomshus

6. SFO

Nei, men jeg har jo erfaring fra butikk også da, selvom det er mange år tilbake i tid. Har søkt masser av jobber i barnehager, men de pedagogene som jobber der er jo barnehagelærere, og det er ikke jeg

Og du er hankjønn. Barnehage er et kvinne dominert yrke. Hankjønn er veldig sjeldent å finne i en barnehage.

Lenke til kommentar

Nå strekker jeg meg langt uten å kjenne deg, men tror du kanskje undervurderer deg nå etter lang tid med mye motgang. Det må ha vært en årsak til at du valgte dette yrket, og disse egenskapene har du nok fremdeles. Og det er ikke en måte å jobbe på, du har sikkert andre synsvinkler/tilnærming/kvaliteter som andre pedagoger/kvinnelige ikke har som for eksempel barn trenger, noe rikt en barnehage ønsker å tilføye de som går der. Men for all del, trenger ikke å være på en barnehage, bare et eksempel. Ønsker deg lykke til uansett, og håper du i så fall velger noe som du kan bygge videre på fra din bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...