Shotgun Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei. Jeg har kjøpt meg nytt hovedkort og CPU. I den forbindelsen lurte jeg på om jeg bør formatere harddisken? (Abit NF7-S v2.0 og AMD XP-2800+) Eller er det bare å montere sammen og starte opp med de samme innstillingene i Windows? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Med litt flaks er det bare å starte opp. Det skal ikke være mulig å ødelegge noe ved å prøve. Jeg har etter bytte av hk ofte bare kjørt repair funksjonen på xp-cd'n for å slippe å formatere. Har både funket og ikke funket. Ved forrige oppgradering av hk ble hele xp ustabilt så da måtte jeg formatere. Hvis du ikke syns det er noe stress å formatere disken så er det like greit å gjøre det. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Da tror jeg nok jeg går for en formatering. Like greit å ta alt fra begynnelsen. Litt stress blir det selvfølgelig, men jeg hater å slite med ustabilitet senere. Takker for raskt svar. :-) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei. Jeg har kjøpt meg nytt hovedkort og CPU. I den forbindelsen lurte jeg på om jeg bør formatere harddisken? (Abit NF7-S v2.0 og AMD XP-2800+) Eller er det bare å montere sammen og starte opp med de samme innstillingene i Windows? Hvis du går inn i kontrollpanelet og og sparker ut alle enheter fra Enhetsbehandling FØR du skrur av siste gangen før du skifter, bør det gå bra. Windows vil da ikke lete etter enheter som ikke er der og blir tvunget til å søke igjennom all hardware på nytt. Det har funka fint for meg et par ganger, men det er selvsagt ingen garanti. På den andre siden er dette en gylden anledning til å få rydda litt opp på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå