Gå til innhold

Doro Liberto 810 MMS problemer


Anbefalte innlegg

Moren min har en Doro Liberto 810 og opplever problemer med MMS for tiden. Lurte på om noen har noen ideer om hvor feilen ligger og hva hun kan gjøre med det.

 

Problemet er altså at hun ikke kan sende bilder. Får bare en feilmelding om at meldingen ikke kunne sendes, og ikke mer info enn det. Hun har også problemer med å motta bilder, og her varierer det hva problemet er.

 

Fra min tlf, en Sony Ericsson Xperia Arc S, så mottar hun ikke noe i det hele tatt. Ingen feilmeldinger eller noe, mens MMSen fra min telefon blir sendt, også uten noe feilmelding i ettertid. Fra andre telefoner mottar hun en melding om at hun ikke kan motta bilder og får en link hun kan følge på nettet. Og så for å gjøre det ekstra rart så er det også noen telefoner hun mottar bildemeldinger fra uten problem. Så du har altså hele spekteret her av at det fungerer, fungerer delvis og fungerer ikke, og jeg skjønner fint lite. I mitt hode burde det enten fungere eller ikke fungere, så jeg skjønner ikke hvor feilen ligger.

 

Hun har abonnement fra Chess, og jeg har prøvd både det oppsettet for MMS som lå lagret på mobilen, men prøvde også å bytte til det oppsettet som du får fra Chess sine nettsider via SMS. Det ble installert uten problemer, men det endrer ikke på noe.

 

Noen forslag til hva som kan gjøres/prøves? Begynner å lure på om mobilen ikke fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...