DevN Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg og denne uvanen med å starte nye tråder for alt mulig, jaja, sånn er jeg. Har funnet ut at hovedkort viften min lager et sinnsykt støy, det var jo rett og slett deilig å sitte her med den viften frakoblet. Hmmm, spørsmålet mitt, klarer et Abit NF7-S V2 kort seg uten denne viften? Vet ikke helt hva den er til? Kjøler den noe på kortet eller kaster den bare luft vekk? Eller bør jeg finne en løsning, ny vifte f.eks.? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Regner med det er kjøleren til Northbridge du refererer til. Den kan du bytte ut med f.eks en sånn. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 du må ikke kjøre uten den vifta! sett på den Zalman kjøleren du! funker meget bra. hadde en lignende selv på samme hk! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Dimmensjon: 37(L) x 37(W) x 47(H) - målt i hva da? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Glem det! Tenkte 100 mm i 1 cm. Hehe. 10 mm i 1 cm kom jeg på nå. Lenke til kommentar
iNet Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har en aktiv kjøler på min northbridge(fulgte med), samme hovedkort, er ikke det bedre? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Hmmm.. Kom til å lure på hvordan i all verden kan den der kjøle? Uten noe vifte? Er ikke så erfaren teknisk, bare så dere vet det. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hmmm.. Kom til å lure på hvordan i all verden kan den der kjøle? Uten noe vifte? Er ikke så erfaren teknisk, bare så dere vet det. den transpoterer vekk varmen og har en så stor kontaktflate med lufta rund at den ikke trenger noen vifte. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis du fjerner gitteret på vifta som er original, støyer den jaffal litt mindre Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Skjønner nå hvordan den fungerer. Da er det vel bare å si "Løp og kjøp". Men... Komplett.no/mpx.no/pcutstyr.no/osv, selger ikke de kjøling for dette? "Northbridge" som det kalles..? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Ok, har kjøpt den nå. Men så var det den forrige viften... Hvordan får jeg den av? Mulig uten noe spesial verktøy og uten å skru av hk-et? Prøvde å trekke med en tang, men de gikk ikke løs, og er litt skeptisk til å rive så hardt. - Skruene som den er festet med er slike svarte plastdingser, som går rundt når man skrur. Løsning? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du må nok på undersiden av HK og 'klemme' på de plastdingsene tror jeg. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Du må på baksiden og klemme med ei tang.. Sier seg selv når du ser det... TaZ Endret 19. november 2003 av taz Lenke til kommentar
DevN Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Crap! Ja vel da. :/ Typisk min uflaks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå