oleskare123 Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 har en IBM PS/2 model 30-286. Jeg er ikke sikker på hvilket OS den har da ingen av de nevnte (IBM PC DOS Versions 3.30, PC DOS 4.0, OS/2 SE 1.1, OS/2 EE 1.1) ser ut som det jeg har. Problemet mitt er at bakgrunnsfargen er blitt endret til den samme som skriften (jeg vet, helt tåpelig). Jeg kan jo bare fortelle det jeg vet om OS'et/programmet (eller hva det nå er):Når pcen starter får jeg den normale startup'en, og må trykke F1 for å fortsette. Etter dette vil jeg normalt komme inn på et slags skrivebord, der alle programmene viser, og for å åpne programmet må jeg trykke på tilhørende bokstav (eksempel: T for å åpne tegneprogram). Er det noen som kjenner til dette systemet og kan fortelle meg hvordan jeg (i blinde) kan endre bakgrunnsfargen slik at jeg kan se skriften igjen? Alle tips og hjelp settes MEGET stor pris på! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Kan være at det er ei batchfil som endrer fargene. Bruk en oppstartsdiskett for å få tilgang. Endret 19. juli 2015 av BadCat Lenke til kommentar
oleskare123 Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 RtFM Står dessverre ikke noe om dette manualen. Jeg trenger eksakte tastetrykk da jeg ikke kan se menyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå