Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

A4 Avant - Stereooppsett 2.0 -- Windows som BT handsfree?

Anbefalte innlegg

Edit: Det ble en lengre avhandling  dette her, men heng på. Spørsmålet jeg trenger hjelp med kommer til slutt. :)

Har hatt den gode gamle A4en noen år, og mesteparten av tiden kjørt følgende oppsett:

- Originale dørhøyttalere på en Focal FP 4.75 (@ 4 ohm)

- Focal Polyglass 33V1 x2 i en lukket kasse, m/én FP 1.800 som drivkraft (600W RMS @ 2 ohm)

Har vært rimelig fornøyd med det, og kost meg med muligheten for å spille høyere og dypere enn originalt.

Først kjørte jeg original Symphony headunit. Denne spilte ikke flatt - Det var umulig å unngå at bassen var kraftig på lavt -, og svakere på høyt volum. Dårlig med innstillingsmuligheter.

Deretter kjøpte jeg en WinCE headunit med navigasjon, Bluetooth osv.. Liker veldig godt interfacet på den. Det eneste som har trukket ned er litt dårlig respons i den resistive touch-skjermen, og ingen titler på skjermen ved BT streaming.

Med disse oppsettene har flaskehalsen på lydkvaliteten alltid vært mobilen som analog lydkilde, og noe svakt signal ut fra headunit som har resultert i litt støy.

Nå gjør jeg litt om på ting, og nytt oppsett blir:

- Microsoft Surface Pro som kilde, med optisk utgang via Turtle Beach Micro II USB-lydkort

- Rockford Fosgate 3Sixty.3 DSP (link til info). Kjører aktiv deling, og oppsett via Surface.

- Focal K2 Power 165KR2 (x2?) frontsett

- Focal K2 Power 165KRC i bakdørene

- Focal FP 4.75 x2 for ovenfornevnte

- JL 13W7 x2 i bassreflekskasse bygget etter JLs anbefaling og bilens innvendige mål

- Rockford Fosgate T40001bd for ovenfornevnte

Alt kjøpt brukt, med unntak av den ene FP 4.75 forsterkeren.

Tar gjerne imot kommentarer, tips og forslag til evt. endringer! :)

Docking til Surface blir montert øverst på midtkonsollen.

USB GPS mottaker og programvare (Navmii) sørger for navigasjon.

Jeg hadde håpet å kunne fylle hullet i dashbordet med den originale headuniten, men det ser ut til at jeg må beholde WinCE-enheten for å ha BT handsfree.

Noen som vet om en måte å få Windows PC til å fungere som BT handsfree for telefon?

Det hadde hjulpet meg veldig.

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grom stereo, dette har jo veldig stort potensiale. Har dessverre ikke noen tips om telefon - den er ikke i bruk i min bil. Der spilles det kun musikk - høyt.

Hva slags verktøy har du tenkt på for tuning av lyden?

Edit - ser jo at alt følger med dsp, til og med mic - kult utstyr :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Følger desverre ikke med mic til DSP, så må ta det parallellt, med eget "lytteprogram" evt.

Det er autovalg ved signal inn på den ene inngangen, så jeg kan bruke Kina-spilleren kun for BT handsfree-funksjonen.

Mangler ikke så mye nå. Høyttalerpaneler fra Jehnert er bestilt på Transmedia. Docking til Surface og en buck-boost-converter (det bør fungere?) til den er på vei.

Må kjøpe noen kortere signalkabler, og da står det mellom Focal fra BB, eller Zealum fra Ljudia.

Lenke til kommentar

Kasse er ferdig, og elementene montert. Har ikke målene foran meg nå, eller bilder, men her er et par snaps av modellen:

Paringinnsiden.jpg

Sattsammenutenvsidevegg.jpg

Bare for å gi en idé om hvordan den ser ut.

Baffle er festet med skruer og gjengeinnsatser. Porten er en modul som kan skiftes ut.

Jeg har dessverre ikke greie på simulering osv., så får bare se hvordan det fungerer, og evt. gjøre endringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Noen som vet om en måte å få Windows PC til å fungere som BT handsfree for telefon?

Har ikke prøvd dette på lenge, men brukte tidligere min Windows laptop som BT HF på kontoret. Hadde headset med mic på PC, og brukte BT mellom telefon og PC. Hadde også en app på PCen som viste mobilens skjerm, slik at jeg kunne ringe opp fra PCen, og gjøre alt jeg kunne gjøre på telefone fra PC (menyer etc). Dette var ca 2010, så det bør vel fortsatt funke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...