zaico Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Mitt system: -Amd xp 2600 (barton) -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs -Powercolor Radeon 9800 pro -Abit Nf-7v2 Jeg sliter med ustabilt system med xp2600+ barton. Kjører jeg cpuen på "default" hastighet, så er det ingen trøbbel. Men setter jeg fsb til 200 mhz, så begynner problemene. Kan fint kjøre flere timer prime95 torture test, eller 10 3dmark03 på rad med cpuen på 11*200 @ 1,8 vcore. Men setter jeg meg ned å spiller, vil jeg enten hoppe tilbake til desktoppen etter en stund eller få en stygg blåskjerm (helt blå, står ingenting heller). Hender også jeg får den mindre pene "starter dumping av fysisk minne" blåskjermen. Har selvfølgelig kjørt memtest, men her er alt i orden. Har prøvd samtlige drivere til både chipset og skjermkort. Har prøvd å klokke skjermkort ned, sette agp hastigheten til 4x og slått av fast write, men samme problemet uansett, eneste som hjelper er å sette ned fsb`en til 166. Noen som har tips eller opplevd det samme? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har du sjekket hva temperaturen er? Helst mens du kjører en benchmark... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Joda, kjører nå min volcano9 på 2600rpm, max load temp er ca 50 grader, systemtempen er under 35. Men har samme problemet når jeg kjører cpu vifta på 5000 rpm, og cpuen ligger på 30 grader. Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Last ned og kjør Sisoftware SANDRA 2004 og kjør de modulene som går på CPU. Programmet vil estimere hva som kan forventes av CPU og system. Eks. Min Duron 750 har PR1100+ og den har kjørt om enn noe ustabilt (på et MSI 6330 Ver.3), og LAAANG BOOT time, på 900MHz. Nå skal Duronen låses opp. Mvh. GARDNR @2500 Barton as DeFault Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Er vel ganske standard at det blir ustabilt med klokking, hvertfall med den CPUen og kjølinga. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Er vel ganske standard at det blir ustabilt med klokking, hvertfall med den CPUen og kjølinga. jaha? Barton 2600+ klokker temmelig bra i følge veldig mange andre i div forum på nettet. Volcano9 blåser cpuen min kald nok i massevis, så det er ikke der problemet ligger. Så jeg lurer på hvor du henter argumentasjonen din fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå