Agurk43 Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 Hei! Har en disk på 2TB og en på 1TB også har jeg lyst til å kombinere de diskene til ett volum. Jeg har sett på spanned volume og lurer på om hvordan det fungerer? Er det sånn at hver gang jeg reinstallerer Windows så må jeg opprette ett nytt spanned volum (og dermed slette alt innhold på diskene) eller vedvarer det igjennom reinstalleringen? Og dukker det opp i BIOS som to disker eller en? Og er det noen ulemper, bortsett fra at hvis en ryker så ryker begge? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 I BIOS så vil disken uansett dukke opp som 2 separate disker. Jeg tror at Windows vil kunne se det kombinerte volumet etter reinstallering, men har ikke testet dette selv. Har du sett på om diskkontrolleren på hovedkortet støtter HW raid, og om spanned volum er mulig å sette opp? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg leser det slik at det ikke kan eller vil støttes at systemdisk (OS) er inkludert. http://superuser.com/questions/769236/windows-8-can-i-create-a-spanned-volume-for-the-system-drive-at-installation Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 Da kjører jeg på og håper at jeg ikke må slette alt innhold ved neste reinstallering! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Så lenge operativsystemet er for seg utenfor dette volumet og diskene er det slik jeg ser det bare å kjøre på ja. Man har også "import foreign disk" funksjonen i diskbehandling. Endret 19. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå