Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Bønsnes kirke - Hole kommune Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Selve motivet er fint, men jeg forstår ikke helt intensjonen med å legge på struktur slik at det ser ut som om bildet er scannet inn fra lerret. Fant det best uten, men original virker noe skjemmet av digital støy? Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Selve motivet er fint, men jeg forstår ikke helt intensjonen med å legge på struktur slik at det ser ut som om bildet er scannet inn fra lerret. Fant det best uten, men original virker noe skjemmet av digital støy? Hei, og takk for ditt konstruktive innlegg og kommentar. Vanligvis er jeg forsiktig med å etterbehandle bilder med f.eks. legge på struktur eller annen form for manipulering. Enkelte ganger kan det kanskje gi en tilvekst til opplevelsen å betrakte bilder, og det var nok det jeg tenkte meg her. Det er selvsagt helt ok at andre ikke synes det blir vellykket, og fint at du gir uttrykk for dette. Når det gjelder eventuell digital støy, så burde det ikke være tilfelle her. Som kjent er det i første rekke ved dårlige lysforhold, ved lang lukkertid eller innstilling på høye ISO-verdier hvor dette forekommer, og ingen av disse forhold er til stede her. Bildet er riktignok komprimert ned til 1500x714 pixler, og det er mulig dette kan gi et slikt uttrykk. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Ja, kirker er populære fotomotiver. Skulle sjøl tatt en tur bort til Norges eldste steinkirke - Gamle Aker kirke som ligger et par steinkast unna der jeg bor. min første runde der ga slett ikke ønskede resultater. Her tror jeg at jeg foretrekker V1 med god tekstur over hele selv om det er filtrert på under redigeringen. I V2 som jeg antar er originalt bryter det at bygget og tårnet er forskjellig. Kunne tenkt meg at tårnet hadde fulgt resten av bygget. Men det er arkitekt eller byggherres ansvar, ikke fotografens. I V3 tenker jeg ørlite lysning av de mørkeste partiene for å få fram litt mer struktur. Men da blir det kanskje et annet bilde enn det du vil ha frem her? Roar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Kirkebygg er alltid populære fotomotiver og spesielt når kirkebyggene skiller seg mer ut enn de øvrige slik som her. V2 er nok min favoritt hvor jeg antar at dette er originalbildet uten struktur. Fine farger og god skarphet i bildet. MvhTorbjørn Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Flotte velkomponerte bilder - men jeg holder en knapp på v2 mvh Torhild Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Ja, kirker er populære fotomotiver. Skulle sjøl tatt en tur bort til Norges eldste steinkirke - Gamle Aker kirke som ligger et par steinkast unna der jeg bor. min første runde der ga slett ikke ønskede resultater. Her tror jeg at jeg foretrekker V1 med god tekstur over hele selv om det er filtrert på under redigeringen. I V2 som jeg antar er originalt bryter det at bygget og tårnet er forskjellig. Kunne tenkt meg at tårnet hadde fulgt resten av bygget. Men det er arkitekt eller byggherres ansvar, ikke fotografens. I V3 tenker jeg ørlite lysning av de mørkeste partiene for å få fram litt mer struktur. Men da blir det kanskje et annet bilde enn det du vil ha frem her? Roar Skarp iaktakelse av deg, opprinnelig er dette en middelaldersk steinkirke med senere påbygninger, hvorav tårnet i tre som du nevner ble oppført i 1862. Resten av bygget og tårnet er dermed blitt forskjellig. Dette skjules jo i etterbehandlingen som jeg har foretatt som du riktig påpeker er filtrert. Selv synes jeg resultatet er ok, men er jo klar over at her vil meningene sikkert være delte. I V3 ønsket jeg er litt mørkt og dystert uttrykk. Originalen er enda mørkere men lysnet akkurat så mye at noen konturer kan skimtes. Som barn følte jeg dysterhet og nesten en slags uhyggestemning inne i kirker. Så igjen litt av dette her. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Kirkebygg er alltid populære fotomotiver og spesielt når kirkebyggene skiller seg mer ut enn de øvrige slik som her. V2 er nok min favoritt hvor jeg antar at dette er originalbildet uten struktur. Fine farger og god skarphet i bildet. MvhTorbjørn Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Flotte velkomponerte bilder - men jeg holder en knapp på v2 mvh Torhild Takk for kommentaren Torhild ! Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Nok en gang vellkomponerte og teknisk godt utførte bilder fra deg. Enig med Roar i at det var ett litt uvanlig tårn på denne.....men det er slett ikke din feil En interessant tekst er det også. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Nok en gang vellkomponerte og teknisk godt utførte bilder fra deg. Enig med Roar i at det var ett litt uvanlig tårn på denne.....men det er slett ikke din feil En interessant tekst er det også. Mvh. Rolf Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg