rsun Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Vant en budrunde på Facebook. Pengene er betalt, men har ikke mottatt varen. Har uansett lyst å angre "kjøpet". Gjelder vanlig angrefrist, eller finnes det egne lover for dette med kjøp på nett. Pengene er betalt for 10 dager siden. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Hva? Facebook er jo det tryggeste stedet du kan handle. 4 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) Angreretten gjelder fortsatt. Er selger norsk? Endret 19. juli 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Vant en budrunde på Facebook. Pengene er betalt, men har ikke mottatt varen. Har uansett lyst å angre "kjøpet". Gjelder vanlig angrefrist, eller finnes det egne lover for dette med kjøp på nett. Pengene er betalt for 10 dager siden. På forhånd takk for svar. Har du kjøpt det fra en butikk så gjelder angrefristloven. Det er ingen angrefrist på kjøp mellom to privatpersoner. 7 Lenke til kommentar
rsun Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Dette ble kjøpt av en privatperson. Det er ingen feil på varen, men jeg angrer på kjøpet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Pengene er betalt, men har ikke mottatt varen. Dette ble kjøpt av en privatperson. Det er ingen feil på varen, men jeg angrer på kjøpet. Hvordan vet du at det ikke er noe feil på varen hvis du ikke har mottatt den? 5 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Dette ble kjøpt av en privatperson. Det er ingen feil på varen, men jeg angrer på kjøpet. Da har du ingen rettigheter til angring. 4 Lenke til kommentar
rsun Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Dette ble kjøpt av en privatperson. Det er ingen feil på varen, men jeg angrer på kjøpet. Da har du ingen rettigheter til angring. Selv når jeg ikke har mottatt varen? Er jeg "stuck"? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon/når-selger-er-privatperson Lenke til kommentar
rsun Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Ok. Så da er jeg stuck. Det er bare det at selger trenerer overleveringen av varen, og jeg er gått lei. Det er gått ti dager siden jeg betalte, og han utsetter og utsetter. ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 I våre grupper svartelister/utestenger vi slike folk. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Ok. Så da er jeg stuck. Det er bare det at selger trenerer overleveringen av varen, og jeg er gått lei. Det er gått ti dager siden jeg betalte, og han utsetter og utsetter. Forklar frustrasjonen til han og spør om du kan heve kjøpet pga manglende levering. Lenke til kommentar
Illuminatum Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Ok. Så da er jeg stuck. Det er bare det at selger trenerer overleveringen av varen, og jeg er gått lei. Det er gått ti dager siden jeg betalte, og han utsetter og utsetter. Heving kan du ha rett til om du ikke får varen innen rimelig tid 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Om dere har hatt en avtale om levering og han har brytt denne har han brytt avtalen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Kjøpsloven § 9 første ledd: Skal tingen ikke leveres etter påkrav eller uten opphold, og følger tiden for levering heller ikke ellers av avtale, skal den leveres innen rimelig tid etter kjøpet.§ 25: (1) Kjøperen kan heve kjøpet når forsinkelsen medfører vesentlig kontraktbrudd. (2) Kjøpet kan også heves dersom selgeren ikke leverer innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. (3) Mens tilleggsfristen løper kan ikke kjøperen heve, med mindre selgeren har sagt at han ikke vil oppfylle innen fristen. Med andre ord holder det ikke at han ikk eleverer innen rimelig tid, det må være et vesentlig avvik fra rimelig tid. Har han gitt noen begrunnelse for hvorfor han ikke leverer? 1 Lenke til kommentar
rsun Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Han gidder ikke betale porto og ønsker å levere den personlig. Har gitt han frist til i morgen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Det normale hvis ikke annet er avtalt er at kjøper er ansvarlig for porto. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå