ericc2233 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Leker litt med tanken av å skaffe meg ett vannkjøling system. har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på først.Vannkjølingen skal være til socket 478. p43ghz 1. Hva burde jeg gå for/styre unna? 2. Hvor stor/liten er sjansen for at den skal begynne å lekke? 3. Blir vannet resirkulert eller må du ha kabel til springen? 4. Er det vanskelig å montere? 5. Hvor kald kan jeg få min p4 3ghz 800fsb med vannkjøling til ca 2000-3000kr? 6. Hva med radiatorer, stor/liten? 7. Hva med pumpen, Spiller den stor rolle? 8. Hvor ofte må man etterfylle vann? Hyggelig om disse spørsmålene blir besvart Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Svar på spørsmålene: 1. Det finnes utrolig mange vannkjølings-systemer rundt omkring, det spørs litt hva dine viktigste kriterier er (pris, utseende, ytelse, etc) 2. Jo grundigere jobb du gjør når du monterer, jo mindre sjanse for at det skal begynne å leke. Hvis du gjør det skikkelig vil det nok aldri begynne å leke. 3. Vannet resirkuleres, ja. Det er dog vanlig å etterfylle litt etterhvert. 4. Det beror litt på hvilke komponenter du velger. Noen er lettere å montere enn andre. Hvis du velger alle delene fra en enkelt serie slipper du problemet med overganger og andre typer slanger. Når du har alle delene du trenger er det null problem å montere (husk å teste systemet FØR du setter det inn i maskinen). 5. Hvis du velger å bruke peltier-element (som faktisk er ganske greit til vannkjøling), vil du nok krype nedover mot 0 grader (ikke helt sikker, har kun testet på AMD). 6. Spørs på hvor mye som skal vannkjøles. Hvis du har vannkjøling for kun CPU trenger du mindre radiator enn hvis du vannkjøler GPU, HD, northbridge osv. 7. Det er absolutt en fordel å gå for en pumpe som flytter mye vann. Da får du raskere utskiftning av vannet på kjøleren, og lavere temperatur. Tror du finner mye om vannkjøling på forumet til Overklokking.no forresten. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå