Gå til innhold

Primare SPA-21 med Dali Zensor 5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Primare har generelt svært god kvalitet på produktene sine, både på holdbarhet og lydkvalitet. Du kan neppe trå feil med SPA21, selv om jeg ikke ser poenget med surroundforsterker på tonalals oppsett. Det er kanskje for prisens del, siden du sikkert får denne for latterlig lite i dag (den er jo noen år).

Mulig du får samme lyden med en I21 (analog). Enda bedre med I22dac (inkl dac altså), men da kommer du vel opp noe høyere i pris. Så jeg vil tro at prisen blir avgjørende her og det er gjerne det du har spurt etter også.

I22dac har gått for 7990 ny over et halv år nå, kanskje det kommer noe brukt etter hvert. SPA21 får du sikkert for 2500-4000.

Men meget bra lyd blir det uansett med disse.

Lenke til kommentar

Primare har generelt svært god kvalitet på produktene sine, både på holdbarhet og lydkvalitet. Du kan neppe trå feil med SPA21, selv om jeg ikke ser poenget med surroundforsterker på tonalals oppsett. Det er kanskje for prisens del, siden du sikkert får denne for latterlig lite i dag (den er jo noen år).

Mulig du får samme lyden med en I21 (analog). Enda bedre med I22dac (inkl dac altså), men da kommer du vel opp noe høyere i pris. Så jeg vil tro at prisen blir avgjørende her og det er gjerne det du har spurt etter også.

I22dac har gått for 7990 ny over et halv år nå, kanskje det kommer noe brukt etter hvert. SPA21 får du sikkert for 2500-4000.

Men meget bra lyd blir det uansett med disse.

Høres veldig bra ut, er en spa-21 på finn.no, men det ble dessverre ingen avtale. Tror også der er en i21 og i22 på hifisentralen hvis jeg ikke tar helt feil.

Men jeg har funnet en annen som virker bra: Cambridge Audio Azur 740 med Cambridge Audio dac magic og noen gode kabler for rundt 5000,- siden denne har med dac på kjøpet også tror jeg at det blir denne over i21.

Lenke til kommentar

Ligger ihvertfall noen i21 som nylig er fikset av Primare-reparatøren (i minste en av dem). Han gir med garanti også. Burde nok være helt kurante produkt, til en tredjedel av prisen.

Hvorvidt de er bedre enn Cambridgen blir omtrent umulig å si uten å høre dem sammen med høyttalerne.

Lenke til kommentar

Ligger ihvertfall noen i21 som nylig er fikset av Primare-reparatøren (i minste en av dem). Han gir med garanti også. Burde nok være helt kurante produkt, til en tredjedel av prisen.

Hvorvidt de er bedre enn Cambridgen blir omtrent umulig å si uten å høre dem sammen med høyttalerne.

Ja, så de lå ute på hifisentralen, hvis jeg får cambridgen så kjøper jeg den siden det er med fjernkontroll, dac og kabler, hvis ikke det blir noe avtale går jeg for primaren på hifisentralen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...