Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan lagre og overføre e-mail?

Anbefalte innlegg

Jeg skal innstallere nytt hovedkort med et annet brikkesett og trenger å installere alt på nytt. Jeg lurte derfor på hvordan jeg skal lagre og overføre alt innholdet i Windows Live Mail, både e-poster og konto-oppsett.

Når jeg taster egenskaper, på en mail ser jeg at den er lagret under C:\Users\xxxxxxx\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Online, men jeg finner ikke AppData-mappen, så den er sikkert skjult eller beskyttet på en eller annen måte.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Appdata finner du ved å åpne Kjør(windowstast + R) og skrive %appdata%

Da jeg prøvde dette kom jeg inn på en mappe som het roaming. Den inneholdt ikke det jeg lette etter. Jeg fant imidlertid "appdata" oppe i menyen på vinduet som kom opp, men da jeg trykket der fikk jeg opp følgende valg: LocalLow/microsoft/windows live/setup/tmp - der tmp-mappen viste seg å være tom.

Så da er jeg like langt..

Endret av dagfinn99
Lenke til kommentar

gå til %appdata% trykk i adressefeltet tilbake til appdata hvis du kommer til roaming.

Så skal du jo som du skrev i 1.post i Local\Microsoft\Windows Live Mail\Online

Det var nettopp det jeg gjorde, slik jeg beskrev over. Under appdata var det bare to mapper, roaming og lokallow. LocalLow med følgende undermapper: microsoft/windows live/setup/tmp. Dvs. ingen windows live mail.

Lenke til kommentar

Alltid kjipt dette med lokale mail.

Kanskje begynne med mail oppsett hvor du "lar mailene ligge på server".

Bruke en klient som thunderbird eller outlook (office versjonen)

Begynte selv med dette for 10-12 år siden av en nødvendighet siden det ble brukt flere PCer.

I dag som vi har så mange ulike devices i tillegg til flere PCer kan jeg ikke skjønne at noen har kun lokal nedlastet mail lengre.

Med pop smtp oppsett har jeg begynt å benytte å ha meg selv default som cc på alle sendte mail , slik blir disse sendte mail også lagret på server.

Lenke til kommentar

gå til %appdata% trykk i adressefeltet tilbake til appdata hvis du kommer til roaming.

Så skal du jo som du skrev i 1.post i Local\Microsoft\Windows Live Mail\Online

Det var nettopp det jeg gjorde, slik jeg beskrev over. Under appdata var det bare to mapper, roaming og lokallow. LocalLow med følgende undermapper: microsoft/windows live/setup/tmp. Dvs. ingen windows live mail.

Aha, det skal ligge mappene: Local  LocalLow og Roaming der, kanskje prøv å skru på vis skjulte mapper og se om den dukker opp.

Lenke til kommentar

Trykk på fanen Verktøy --> Mappealternativer --> "Velg fanen "Vis" -->  Under skjulte mapper og filer har du alternativer for å hake av "vis skjulte filer og mapper"

Da er det egentlg bare og kopiere "Windows Live Mail" mappa over til en minnepenn eller lignende..

Husk å installere Windows Live Mail før du kopierer mappa tilbake til samme lokasjon igjen, så er det egentlig bare å starte opp Windows Mail og taste inn passordet på mail kontoen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...