Gå til innhold

SnusTips Fra Gustavus

Bateman26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, mener å ha lest at svensk snus ikke har de kreftfremmkallende stoffene som snus i andre land har.

Er jo en grunn til at de fjerna kreft advarselen på snusboksene som blir solgt her i norge?

Jeg sier ikke at svensk snus ikke er kreft fremmkallende men akkurat nå er det ikke bevist at snus er ekstremt kreft fremmkallende eller motsatt.

Jeg tror ikke snus er no spess mer kreftfremmkallende en røyk.

Lever bare en gang, peace out ;|

den eneste kreftfremmkallene tingen som faktisk er bevist er kreft ved røyking!

men snus er ikke akkurat sunt av den grunn da, bare fordi det ikke er bevist ennå, :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Meg om snus og kreft:

Tingen med snus og kreft er at; røyk går ned i lungene, prisen går inn i kjeften. Når tannkjøttet begynner å bli hardt og hvitt, først da er det fare for kreft, men siden Sverige og Norge som er såpass helseopplyste land, slutter man som regel før kjeften råtner vekk. Med røyk derimot, ser man ikke hva man ødelegger, så det blir mer som en "tror det ikke før jeg får se det" unnskyldning.

Hva som er farlig med snus er hjertesvikt og alt det der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå er det ikke akkurat bare-bare å slutte, om man har snust såpass mye.

Begynne å røyke istedet.

Lenke til kommentar
Det er jo egentlig ikke det værste med snusen. Jeg tror ikke at å røyke er så mye usunnere.

det har du forsåvidt rett i...men om det er sunt eller ikke har ingenting med hvor høyt på "harry stigen" det ligger.

narkotika er enda mer usundt og kan drepe deg, men det er ikke harry i det hele tatt.

snus er harry :thumbup:

dessuten, hvorfor må alle fotballspillere snuse?

Lenke til kommentar
Jeg synes vi skal tilby alkoholmisbrukere heroin for å slutte å drikke.

Det er jo ikke helt det samme siden snus og røyk inneholder det samme avhengighetsskapende stoffet, nemlig nikotin.

Men mye av grunnen til at folk røyker/snuser er jo at det har blitt en (u)vane. Nikotinet i seg selv er ikke alltid det verste.

Lenke til kommentar
det har du forsåvidt rett i...men om det er sunt eller ikke har ingenting med hvor høyt på "harry stigen" det ligger.

narkotika er enda mer usundt og kan drepe deg, men det er ikke harry i det hele tatt.

snus er harry :thumbup:

Er ikke mange utenom norden som snuser... Så det er nok ikke et fenomen som strekker seg sånn voldsomt langt.

Lenke til kommentar
Det er klart, forventa egentlig at noen skulle reagere, men jeg satte det kun på spissen. Men altså, å slutte å snuse ved å begynne å røyke?

Vel... det er mange som gjør det omvendte i allefall... begynne å snuse for å slutte å røyke. Sjelden noen gjør det omvendte tror jeg... er ikke mye fordeler den veien.

Lenke til kommentar

for det ser dumt ut med spillere som røyker . Røyk er akseptert som falrig alle vet det de vet at det setter ned kondis. ser dumt ut når en spiller signerer autograf med rullingsen i munnen

Lenke til kommentar

Vell jeg både røyker og snuser..(3 og 4 år sirkus), men når jeg tenker på kreft faren, tenker jeg som så; at det er ikke sundt med for mye av noen ting..

Det er sikkert noen som mener det at man får kreft / at det er usundt å spise for mye bananer osv..

Røyk er skadelig, snus er jeg ikke så sikker på.. Stemplet er der fortsatt men det er jo en debatt om den skal fjernes.

Jeg lever lykkelig i uvitenhet :)

ps.

Jeg vet ikke hva som er værts, jenter som snuser eller røyker rullings... Uaktuelt er det hvertfall.

Endret av tøs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Pleier det ikke å gå motsatt vei? :hmm:

Enkelte røykere har begynt å snuse for å bli kvitt sin røykeavhengighet. Erfaringene viser imidlertid at snus gir sterk nikotinavhengighet og at det gjennomgående faktisk er mindre vanskelig å stumpe sigaretten enn å slutte med snus.

En ny svensk undersøkelse tyder på at risikoen for å utvikle såkalt type 2 diabetes (sukkersyke) er høyere ved bruk av snus enn ved røyking.

Imidlertid er det i Sverige funnet en fordobling av risikoen for død av hjerteinfarkt blant snusere, samt at førtidspensjonering på grunn av hjerte- og karsykdommer var 50% vanligere både hos snusere og røykere enn blant dem som ikke hadde brukt tobakk.
Lenke til kommentar
Det er klart, forventa egentlig at noen skulle reagere, men jeg satte det kun på spissen. Men altså, å slutte å snuse ved å begynne å røyke?

Jeg er jo enig med deg, men jeg slutter å røyke nå ved å snuse. Det er helt idiotisk jeg vet, men jeg slipper i allefall å plage mine omgivelser med gift ;)

Lenke til kommentar
for det ser dumt ut med spillere som røyker . Røyk er akseptert som falrig alle vet det de vet at det setter ned kondis. ser dumt ut når en spiller signerer autograf med rullingsen i munnen

Snus er også skadelig, snus har den virkningen at blodårene trekker seg sammen. Det vil da si at blodmengden som transporteres rund i blodårene blir mindre, og oksygentilførselen minker derfor. Alt blod som strømmer inn i kroppen inneholder oksygen, og når disse blodårene blir mindre da blir det mindre blod som strømmer og mindre oksygen og O2 opptaket minker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...