Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rare etterfølger av angst

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt sosial angst/generell angst  siden jeg var 18 år, er nå 30. 

Angsten har aldri vært til mindre plage enn den er nå, jeg har aldri gått på lavere dose medisiner enn nå. I det dagligdagse plager migrenen meg mye mer enn angsten(så klart det er ikke sikkert migrenen er helt separat fra angsten da)

Problemet er når jeg er syk(trenger ikke være mer enn en et godt allergi utbrudd eller svak forkjølelse)

Får jeg angst symptomer uten angst, for meg var angst symptomer hosting, og brekking og oppkast. Det gikk mange måneder før jeg følte angst følelsen.

Nå får jeg altså samme saken, når jeg ikke er i perfekt form, begynner jeg å hoste, av de minste ting, hostinga stopper ikke før den blir til brekking og noen ganger blir det oppkast. Igjen føler jeg ikke noe angst.

Så det er for meg 2 muligheter.

1. Når jeg ikke er i form, har jeg ikke energi til å holde angsten i sjakk og jeg får disse symptomene selv uten selve angst følelsen.

2. mindre sannsynlig at kroppen tror at det er slik den skal være når den er syk, fordi jeg gikk og hostet slik i mange år, er det nå default oppførsel når kroppen ikke er i form.

Jeg begynner å hoste ofte mange dager før fult utbrudd. Jeg begynte å hoste for en og en halv uke, da var det dårlig mave, ikke store ting, bare litt uggen i maven, det var nok, uggen mave ble til allergi utbrudd, og så fikk jeg høy feber et par dager. Nå er feberen over, men kroppen er svak enda, så jeg hoster enda, jeg vet hosta og brekkinga vil gi seg, men det kan ta over en uke til. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om det er psykisk så hjernen din sier at det er slik den skal gjøre når du er syk siden det har vært slik lenge, default oppførsel. Kan ikke tenke meg at det er angst når du ikke får angstfølelsen?

Har du noen angstdempende liggende som du kan litt mer av enn den daglige dosen? Hvis det hjelper så kan det jo være underbevisst angst?

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Det du beskriver høres faktisk litt kjent ut , lever selv med en dødelig hjernesvulst som ikke har endret seg i de siste 5 årene etter at jeg opererte det meste bort , og med en gang jeg blir dårlig så går ting litt på automatikk i forhold til tanker og følelser.

Har faktisk blitt bedre i de siste årene da jeg har blitt flinkere til å fokusere på det positive og heller stenge ute det negative , har jo en årlig kontroll å forholde meg til og om det skulle dukke opp noe vet jeg hva jeg skal se etter.

Det som hjelper meg er kona mi som sier ifra om hun mener noe er galt , så jeg fokuserer heller på å slappe av og dermed føler man seg mindre "alvorlig syk" enn det man hadde gjort om man hele tiden tenker på det. 

Så det er mitt råd til deg , ikke tenk så mye på hosting og alt det andre, finn ting du kan fokusere på / slappe av med (bruker å banne en bruker når jeg har en dårlig dag :p , tuller selvsagt ) og prøv å avreager innimellom , altså ha en utblåsing...

Lenke til kommentar

Jeg vet det går over om jeg sitter stille en stund og roer meg. Men med 8 hunder som trenger oppsyn, og mating og sluppes ut og inn osv. Er det ofte jeg bare må gjøre ting.

Men er bedre i dag enn på lenge.

Jeg hadde det vanskelig noen uker nylig og fikk litt problemer av det, men ikke angst selv om det hadde vært en mye mer passende tid å merke angst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...