Kimsky Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Hei alle sammen!Har et par spørsmål knyttet til en sak jeg har her.Bor ute på en plass hvor ingen trudde nokon kunne bu så har bare en internett-leverandør kjent som Nordix data. Som spesialiserer seg på å dele ut nett litt lenger ut i distriktene, vi får internett via en sender trådløst, helt ubrukelig. Men skal gjøre det beste ut av den nåværende situasjonen.På grunn av senderen og alt det som medfølger, får man ikke tilgang til modemet/routeren deres, alt som skal gjøres på den, må ringes inn eller sendes email, selv det å få endre passord for å logge seg på wifien. Så jeg gikk å kjøpte meg en Asus RT-AC56U i håp om å kunne seriekoble fra modemet/routeren med LAN til AC56U'en for å kunne styre all nettverkstrafikk/fordeling via den. Er dette en mulighet? Isåfall, noen som kan veilede meg igjennom det? Eller spør jeg om det umulige? Lenke til kommentar
Khazanet Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Er det mulig å trekke ut kabel fra modemet dere har i huset ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 (endret) Hei alle sammen! Har et par spørsmål knyttet til en sak jeg har her. Bor ute på en plass hvor ingen trudde nokon kunne bu så har bare en internett-leverandør kjent som Nordix data. Som spesialiserer seg på å dele ut nett litt lenger ut i distriktene, vi får internett via en sender trådløst, helt ubrukelig. Men skal gjøre det beste ut av den nåværende situasjonen. På grunn av senderen og alt det som medfølger, får man ikke tilgang til modemet/routeren deres, alt som skal gjøres på den, må ringes inn eller sendes email, selv det å få endre passord for å logge seg på wifien. Så jeg gikk å kjøpte meg en Asus RT-AC56U i håp om å kunne seriekoble fra modemet/routeren med LAN til AC56U'en for å kunne styre all nettverkstrafikk/fordeling via den. Er dette en mulighet? Isåfall, noen som kan veilede meg igjennom det? Eller spør jeg om det umulige? Lokalt, ja. Mot Internett, nei. Her har du en ISP som (jeg antar) kjører et stort lokalnettverk til sine kunder, og du har dermed ikke en offentlig IP. Hvis du kobler på en router selv vil du fortsatt ikke ha mulighet til port forwarding. Endret 18. juli 2015 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå