ilpostino Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 jeg har sett set finnes senterhøyttalere i diverse prisklasser. Hører en egentlig noen stor forskjell på en senterhøyttaler til 2000 og en til 5000? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 (endret) jeg har sett set finnes senterhøyttalere i diverse prisklasser. Hører en egentlig noen stor forskjell på en senterhøyttaler til 2000 og en til 5000? Det er ekstrem stor forskjell på senterhøytalere; faktisk er senterhøytaleren den viktigste for film/tv. Også en fordel om fronthøytalere og senterhøytalere matcher; men skulle jeg prioritert hadde jeg lagt mest penger i senterhøytaleren. Endret 18. juli 2015 av TGB Lenke til kommentar
Pop Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 (endret) jeg har sett set finnes senterhøyttalere i diverse prisklasser. Hører en egentlig noen stor forskjell på en senterhøyttaler til 2000 og en til 5000? Ja, det er stor forskjell. Men ikke nødvendigvis alltid slik at den dyreste er den beste, innenfor visse prisforskjeller. Og litt etter smak, det er faktisk ikke alle som liker massivt med detaljer i trynet og heller foretrekker det litt ullent og gjerne "mykere" lydbilde. Jeg hadde selv en Dali Concept senter, tror den hadde en nypris under 2000. Hos meg spilte den like bra som sentere til nærmere 7000. Først på Dali Mentor Vokal (8000kr) og Elac CC400 (17000kr) for å ta et par eksempler ble det verdt oppgraderingen. Og f.eks Dali Ikon Vokal ble for meg en nedgradering (skarpere og dårligere), til 4000kr. Så å lytte grundig er fortsatt et must for oppgradering. Endret 19. juli 2015 av Pop Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2016 Det er ekstrem stor forskjell på senterhøytalere; faktisk er senterhøytaleren den viktigste for film/tv. I dag skjønte jeg hva du mente. Jeg byttet ut en B&W CC6 S2 som jeg kjøpte i fjor med en B&W CMC Centerhøyttaler. Jeg testet dog kun med diverse genrer av musikk men jeg merket veldig stor forskjell på lydbildet. Det var mye mindre "grums" (i mangel av bedre ord) og mye mer punch i lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå