Gå til innhold

Mine inntrykk i fra Florø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så mye himmel havner blikket litt høyt. Her ville jeg kutta meg ned til den mørke skyspissen som kommer inn fra venstre - bare så vidt kanten skjærer i skya. Da kommer dybdefølelsen fram. Både blått over skyene og/eller for mye himmel dreper lett dybdefølelsen i bildet. Det er ofte slik at folk gjerne vil ha med mest mulig i bildene sine, men det er ikke alltid det beste.

Det kraftige høylyset som bryter gjennom skyene er det ikke lett å gjøre noe med om da ikke vil klone igjen noe av det.

Flott oversiktsutsnitt der jeg i motsetning til mange andre ville pynta litt kosmetisk der Byneset går ut på side rammene. Ser at det er et lite element som bryter litt på hver side. Men da er jeg sabla pirkete.

Prøv å scrolle opp og dekke til og se hva du synes da?

Går ut fra at du ville ha med den hvite kirken i dokumenteringen i V2 der jeg fotomessig sett ville latt beskjæringen gå innenfor. Til høyre, altså motsatt side ville jeg latt kuttet gå så vidt inne i det hvite huset framfor å ha glipe med husfragment da det ville økt spenningen slik jeg ser det.

V3 et greit gatebilde der dybden gir seg selv.

Lett å overse linjer eller elementer ut i hjørner på slike bilder, men med 1-2 mm. kutt i høyre siden ville du unngått det oppe til høyre.

Nå er ikke jeg ute etter å slakte bilder. Jeg bare nevner det jeg ser så kan Author selv vurdere om det skal foretas en korreksjon eller ikke.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...